توزیع داروی «آیمود» بین ۴۰۰ نفر از حجاج

به گزارشافکارنیوز،عادل مقصودی نژاد گفت: تصمیم به توزیع داروی آیمود میان زائران امسال گرفتیم تا ایمنی بدن آنها افزایش یابد.

وی با اشاره به مقاوم شدن بدن در مقابل سرماخوردگی و بیماری‌های تنفسی با مصرف آیمود گفت: در حقیقت توزیع آیمود یک کار پژوهشی است و پزشکان مسئول کاروان با شرح حال و معاینه زائران، ۴۰۰ نفر که بیماری تنفسی ندارند را وارد طرح کرده به آنها آیمود می‌دهند و در مقابل گروهی را به عنوان گروه شاهد تعیین می‌کنند تا اثربخشی دارو را بررسی کنند.

معاون حج مرکز پزشکی حج و زیارت ادامه داد: اگر این طرح موفقیت آمیز باشد، در سالهای بعد در میان تمام زائران به اجرا درمی‌آید.

وی همچنین به بستری ۲ نفر از زائران در بیمارستان مدینه اشاره کرد و گفت: خوشبختانه حال این ۲ نفر مساعد است و برای یکی از آنها قرار است عمل «سیتی آنژیو» انجام شود.

به گفته مقصودی‌نژاد یکی از موارد مراجعات به بیمارستان مرکز پزشکی را همانند سال‌های قبل بر اثر شکستگی ناشی از لیز خوردن در حمام، سقوط از پله برقی، لیز خوردن در مسجد النبی و مسجد الحرام است.

همچنین وی به زائران خانم توصیه کرد: مواظب گیر کردن چادر در پله برقی‌ها باشند.

داروی آیمود یک داروی ایرانی است که حدود ۶ سال پیش توسط محققان ایرانی تولید شد، این دارو با بالابردن سیستم ایمنی بدن(cd۴) می تواند از مقاومت بدن نسبت به ابتلا به بیماریهای عفونی مانند سرماخوردگی افزایش دهد.

این دارو هم اکنون به عنوان یکی از داروهای مکمل برای افراد مبتلا به ویروس ایدز در کشور استفاده می شود.