خشکی ۱۰۵هزار هکتار از زمین‌های زراعی تهران

به گزارشافکارنیوز؛حسین هاشمی استاندار تهران در حاشیه مراسم آغاز سرشماری عمومی کشاورزی که پیش از ظهر امروز در روستای حسن آباد باقرشهر بخش آفتاب با حضور معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور برگزار شد، در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، جمعیت استان تهران را ۱۶/۲ درصد از جمعیت کل کشور عنوان کرد و اظهار داشت: ‌تأمین بیش از ۱۰نوع نیاز اساسی غذایی کشور مرتبط با ۳حوزه زراعت، باغات و دامپروری بوده و به همین جهت لازم است که روستاییان در ارائه صحیح آمار خود در این زمینه دقت لازم را نمایند.

وی زمین‌های زراعی کل استان تهران را در حدود ۲۱۱هکتار ذکر کرد و افزود: البته این میزان به دلیل بحران کم آبی سال‌های گذشته به یک دوم کاهش یافته که با رایزنی با دولت در صددیم پوشش کشاورزی آن را توسط آبیاری تحت فشار ارتقا بخشیم.

استاندار تهران با تأکید بر این که ارائه آمارهای صحیح کشاورزی زراعت و دامپروری به تصمیم گیری بهتر در جهت اصلاح روش‌ها و تولید محصولاتی که به آب کمتری نیاز دارد کمک خواهد کرد تصریح کرد: ‌ البته این موضوع به برنامه ریزی اصولی جهاد کشاورزی و نیز اتخاذ سیاست‌های صحیح در تدوین برنامه پنج ساله و سنواتی کمک خواهد نمود.

هاشمی در ادامه یکی دیگر از نتایج آمارهای صحیح را تضمین آینده شغلی کشاورزان، امنیت غذایی و ممانعت از واردات بی رویه دانست و افزود: امیدوارم تمامی کشاورزان و باغ داران به طور فعال در این سرشماری شرکت نمایند چرا که ارائه اطلاعات صحیح آنان کمک بزرگی در جهت ارائه درست تسهیلات خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: حدود ۲میلیون نفر از بهره برداران استان تهران در سه بخش زراعت، دام و باغ در این سرشماری به ارائه آمارهای خود خواهند پرداخت.