بهره برداری از اولین نرم افزار فیلترینگ هوشمند

به گزارش روابط عمومي مركز ملي فضاي مجازي، به منظور بهره گيري از خدمات مفيد شبكه جهاني اينترنت و برنامه ريزي براي صيانت از آسيب هاي ناشي از آن، با حمايت مركز ملي فضايي مجازي از طرح هاي علمي دانشگاهي، سيستم فيلترينگ هوشمند تصوير، فيلم و متن در موضوعات اخلاقي به بهره برداري رسيد.

براساس این گزارش، از مشخصه های این طرح، تشخیص هوشمند محتوای درخواست شده کاربر است که سرعت و گستره صفحات پالایش شده را افزایش می دهد و با کاهش نرخ خطا، کاربر سریع تر و دقیق تر به محتوای مفید مورد نیاز خود دست پیدا می کند. همچنین در این نرم افزار به دلیل امکان پالایش جزئی صفحات و ریزدانگی، پالایش صرفاً بر صفحاتی اعمال می شود که به دلیل محتوای نامناسب نیاز به پالایش دارند و نیازی به بستن کل دامنه نیست.

از ویژگی های دیگر این طرح، توزیع شدگی است که براساس آن سازمان ها، شرکت ها و مؤسسات می توانند این نرم افزار را مستقلاً به کار گیرند.

نرم افزار فیلترینگ هوشمند کشور در حال حاضر مراحل آزمایشی نهائی خود را به پایان رسانده و در چندین سازمان و نهاد راه اندازی شده است.

در مرحله اول، اين طرح با همكاري مشترك پژوهشكده فضاي مجازي دانشگاه شهيد بهشتي و سازمان تبليغات اسلامي (مؤسسه اطلاع رساني تبيان) در چندين مركز داخل كشور و همزمان به عنوان يك طرح صادراتي در خارج از كشور راه اندازي شده است و مراحل بعدي اين طرح در آينده نزديك اجرا خواهد شد.