به گزارش افکارنیوز، بعضی شب ها به بی خوابی دچار می شویم که نمی دانیم ناشی از چه چیزی است. این بی خوابی ها می توانند روی رفتار ما در طول روز تاثیر به سزایی داشته باشند هم چنین بیماری های مختلفی را به همراه خواهد داشت که گاهی درمان آن ها بسیار سخت است. برای آنکه با بیخوابی بیشتر آشنا شوید و راه های درمان آن را بدانید تا انتها همراه ما باشید.

** کم خوابی ها می توانند نشانه ای از بدخوابی شما در گذشته باشند. همانطور که می دانید در یک روز ۸ ساعت خواب نیاز است اما این نکته را در یاد داشته باشید که اگر کمتر از این زمان می خوابید ممکن است دچار مشکلاتی شوید برای حل این مشکل تنها کافی است تا چند روزی زمان خواب را درست کنید تا نشانه های بی خوابی از بین بروند.

** خواب های بعد از ظهر یکی دیگر از مواردی هستند که باید در نظر بگیرید. طبیعی است که بعد از ظهرها کم انرِژی باشید اما این نکته را در نظر بگیرید که خواب بعد از ظهر می تواند زمان خواب شما را از بین ببرد. اگر بسیار کم انرژی بودید می توانید یک خواب ۳۰ دقیقه خیلی سبک داشته باشید.

** دوری از خواب های زیاد نیز یکی از راه های از بین بردن کم خوابی شبانه است. در روزهای تعطیل معمولا بیش از مقدار لازم می خوابید اما این نکته می تواند در خواب شبانه نیز تاثیر به سزایی داشته باشد. همیشه یک زمان خاص برای خواب خود داشته باشید و در همان بازه زمانی بخوابید.

** عده ای به این فکر می کنند که ورزش کردن در آخر شب و قبل از آنکه بخوابند می تواند به خوابی راحت کمک کند در حالی که این کار بیشتر سوخت و ساز بدن را افزایش داده و اگر خسته و خوابالود شوید تنها یک خواب از روی خستگی دارید و نمی تواند به عنوان خواب راحت برگزیده شود.

** کارهای باقی مانده خودتان را هیچگاه برای آخر شب نگذارید و بهتر است همیشه صبح زود بیدار شوید تا اینکه تا دیر وقت کار کنید. با کار کردن دیر وقت شما تنها خواب خود را به هم میریزید و زمان خواب درست را از خودتان دور خواهید کرد.