ایران: عاملان تهيه و انتشار بلوتوث سياه در شهرستان مرند با گذشت يكسال از ربوده شدن مرد راننده با رديابيهاي پليسي دستگير شدند.

چندی قبل همزمان با انتشار فیلم سیاه در شهرستان مرند آذربایجان شرقی تیمی از مأموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی تحقیقات ویژه در این‌باره را آغاز کردند. بررسی فیلم نشان می‌داد، افراد ناشناس با تهدید قمه مردی را در یک باغ مورد آزار و اذیت قرار داده و از جنایت شیطانی فیلمبرداری کرده‌اند.

مأموران پس از تجسس‌های گسترده قربانی این ماجرا را شناسایی کرده و او را برای تحقیقات به پلیس امنیت فراخواندند. وی ابتدا مدعی شد قربانی ماجرا نیست. اما وقتی پی برد پلیس متوجه تناقض‌گویی‌‌هایش شده لب به سخن گشود و گفت: حدود یک سال قبل زن و مردی را به عنوان مسافر سوار کردم.

پس از طی مسافتی از من خواستند آنها را به صورت دربست به باغی در حاشیه شهر ببرم. اما پس از رسیدن به باغ آنها با همدستی سه مرد دیگر و با تهدید قمه پول و مدارکم را سرقت کردند.

بعد هم به آزار و اذیتم پرداخته و تهدید کردند چنانچه شکایت کنم فیلم را در شهر پخش خواهند کرد و مرا به قتل می‌رسانند. در این مدت به خاطر حفظ آبروی خانوادگی و ترس از عواقب تهدید تبهکاران شکایتی نکردم. تا این‌که یک ماه قبل یکی از تبهکاران در تماس تلفنی از من پول خواست اما وقتی مقاومت کردم فیلم را در شهر پخش کردند.

بدينترتيب مأموران با كمك شاكي تجسسهاي گسترده را براي شناسايي متهمان در دستور كار قرار داده و در جريان عمليات ويژه اطلاعاتي چهار مرد و يك زن را در اينباره دستگير كردند. متهمان نيز در تحقيقات به جرمشان اعتراف كردند. تبهكاران پس از بازجويي با قرار قانوني روانه زندان شدند.