مهدی ثمره هاشمی در نشست خبری با بیان اینکه پارسال ۶۲ هزار کنتور مشترک تفکیک شده است ، افزود: متقاضیان جداسازی کنتور آب می توانند با مراجعه به امور مشترکین در خواست دهند و در صورت امکان تفکیک، به سرعت اجرا می شود.

به گزارش واحد مرکزی خبر، وی افزود: تاکنون ۱۵ پیمانکار به شرکت آب و فاضلاب مراجعه و اعلام کردند امکان قرائت از راه دور و تفکیک کنترل های مشترکی که موتور آب گرم یا شوفاژخانه دارند، وجود دارد که در حال بررسی هستیم و در صورت تایید و بررسی اقتصادی، این پیمانکاران می توانند در این زمینه به امور مشترکین کمک کنند اما در حال حاضر چنین شرایطی فراهم نیست.

ثمره هاشمی درباره سامانه آب کارتی نیز گفت: این کارت به صورت آزمایشی در تهران توزیع شده است و مثلا مشترک برای کنترل مصرف خود کارت شارژ ۵ هزار تومانی دریافت می کند و بر اساس آن آب مصرف می کند و زمانی که شارژ کارت تمام شود، امکان مصرف از آب وجود نخواهد داشت.

وی افزود: متقاضیان می توانند برای دریافت آن به امور مشترکین مراجعه کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور از پیشنهاد افزایش ۲۵ تا ۳۰ درصد قیمت آب در سال ۱۳۹۰به وزارت نیرو خبر داد و گفت: این موضوع باید در کارگروه طرح تحول اقتصادی مطرح شود و در صورت تایید قیمت آب افزایش یابد.

ثمره هاشمی با اشاره به اینکه قیمت تمام شده آب با سه گزینه به کارگروه طرح تحول اقتصادی ارسال شده است، افزود: این کارگروه نیز طرح پیشنهادی را به سازمان حسابرسی ارسال کرده و جمع بندی آن به کارگروه طرح تحول اقتصادی ارسال شده اما هنوز قیمت تمام شده آب در این کارگروه تصویب نشده است.

وی تاکید کرد: شرکت آب و فاضلاب کشور نیز منتظر نظر کارگروه طرح تحول اقتصادی و ابلاغ قیمت تمام شده آب است.

ثمره هاشمی گفت: در حال حاضر ۲۵ تا ۳۰ درصد یارانه آب بر مبنای قیمت های جدید حذف شده و قرار است در ۴ سال آینده به قیمت تمام شده، برسد.

وی درباره سه گزینه پیشنهادی وزارت نیرو افزود: قیمت تمام شده براساس دفاتر، طرح های آبرسانی اجرا شده در ۱۰ سال اخیر با محاسبه هزینه آبرسانی به یک شهر فرضی با جمعیت ۵۰ یا ۱۰۰ هزار نفر و محاسبه قیمت روز در استفاده از تاسیسات جدید؛ مدل های پیشنهادی این شرکت به کارگروه طرح تحول اقتصادی است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور همچنین درباره درآمد فروش آب بعد از هدفمندی یارانه ها گفت: حدود ۵۰ درصد واریزی به خزانه به ما برگردانده نشده است.

ثمره هاشمی درباره شرکت های آب و فاضلاب افزود: همه این شرکت ها زیان ده هستند اما بعد از هدفمندی یارانه ها وضع شرکتها بهبود یافته و با محاسبه و دریافت قیمت تمام شده آب در پایان پنج سال، وضع این شرکتها نیز بهتر خواهد شد.

وی درباره خصوصی سازی شرکت های آب و فاضلاب نیز گفت: هنوز برنامه ای در این زمینه نداریم اما واگذاری تاسیسات آب، فاضلاب و تصفیه خانه ها را در دستور کار است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
Bookmark and Share