رئیس پلیس خیال همه را راحت کرد

به گزارش افکارنیوز، سردار اسماعیل احمدی مقدم در حاشیه ملاقات مردمی در ساختمان(۱۹۷)، از افتتاح سامانه تصویری ۱۹۷ خبر داد و گفت: امروز سامانه تصویری ۱۹۷ افتتاح شد که با استفاده از آن امکان ارتباط چهره به چهره مسئولان و فرماندهان پلیس با مردم به وجود آمد.

فرمانده ناجا درباره آخرین خبر‌ها از بخشش جریمه‌های رانندگی گفت:: بخشش جریمه راهنمایی و رانندگی در اختیار ناجا نیست.

وی در خصوص ملاقات خود با مردم در این مرکز نیز اظهار داشت: سالی دو بار به صورت نمادی در این مرکز حضور یافته تا از نزدیک حرف های مردم را بشنویم امروز نیزدر چند مورد رسیدگی، افرادی داشتیم که فوت کرده و یا زخمی شده بودند.

فرمانده ناجا ادامه داد: یکی از خانواده ها از عدم رسیدگی در بازداشتگاه شکایت داشت گویا فرد معتادی را دستگیر کرده که در بازداشتگاه مقدار زیادی متادون را بلعیده بود و موجب فوت این فرد شده بود همچنین در سراوان یکی از وظیفه ها که اهل کرمان و زخمی شده بود به دلیل ضعف امکانات امدادی، یک پای خود را از دست داده بود. ما نیز تلاش کردیم تا از خانواده هایی که آسیب دیده بودند هرچند عزیزانشان نیز مقصر بودند، از طریق بیمه جبران خسارت کنیم تا از آنها دلجویی شود هرچند نمی توانیم سلامتی و یا جان عزیزانشان را برگردانیم اما حداقل کمی از دردشان را التیام بخشیم.

احمدی مقدم یادآور شد: یکی از مراجعه کنندگان نیز یکی از روحانیان عزیز بود که مشکلات محله خود را برای ما مطرح کرد تا نسبت به رفع آنها اقدام کنیم برخی نیز ادعای حقوقی داشتند مبنی براینکه برخی از مراکز ناجا در زندگی و کسب و کار آنها ایجاد مزاحمت کرده است.

این مقام ارشد انتظامی، در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی براینکه چه نمره ای به پلیس می دهید، اظهار داشت: مطمئنا هرکس به خودش نمره بالا می دهد اما نمره حقیقی را مردم باید به ما بدهند. در دور جدید بازرسی از ۵ استان که با محوریت تعالی انجام شد، نمره استان ها ۸۶ تا ۸۷ بود که همان نمره ۱۷.۵ برمبنای ۲۰ است.

مقدم یادآور شد: مبنای ما تنها درصد نیروی انسانی نیست بلکه صحت عمل، حرفه ای بودن، عنصر معنوی ماموران ما، سلامت سازمانی، بهره وری و انگیزه اهمیت دارد.

وی با اشاره به اینکه، ارزیابی ها در تمامی استان ها براساس حق شهروندی، طرح مکنا و سلامت سازمانی براساس استانداردهای بین المللی است، گفت: در دنیا نمره سلامت سازمانی برمبنای ۱۰ است که معمولا تنها چند کشور کوچک که جمعیت کمی نیز دارند نمره بالای ۹ را گرفته اند اما نمره کشورهای توسعه یافته بین ۷ و ۹ هست و پلیس در این کشورها کمترین نمره را کسب می کند چرا که این شغل بیشترین آسیب ها را دارد.

به گفته این مقام ارشد انتظامی، پلیس کشورمان عدد بین ۷ تا ۷.۵ را کسب کرده است که در مقایسه با شاخص های بین المللی در وضعیت نسبتا مطلوب قرار دارد. البته ناجا در تلاش است تا این عدد را ارتقاء دهد.

وی همچنین افزود: سنجش سلامت در کشورها بر دو اساس انجام می شود بخشی از آن براساس دیده ها و تجربیات تخصصی است و بخشی نیز براساس شنیده ها از جامعه است البته رضایت مردم نیز براساس عملکرد پلیس می باشد.

احمدی مقدم درخصوص آخرین وضعیت در حوزه حقوق شهروندی و بازداشتگاه ها نیز اظهار داشت: دراین خصوص در حال پیشرفت هستیم، ‌در سال ۸۹ که کار را برای توسعه وضعیت بازداشتگاه ها آغاز کردیم نمره ۲۵ از ۱۰۰ را دریافت نمودیم اما هم اکنون در استان ها نمره ۸۵ را بدست آوردیم که تا پایان برنامه این رقم را به بیش از ۹۰ ارتقاء خواهیم داد. هرچند این کار سخت است به خصوص در اموری که از دست ما خارج است همانند نامطلوب و فرسوده بودن ساختمانی که بازداشتگاه در آنجا قرار دارد.

فرمانده نیروی انتظامی کشورمان در خصوص خدمات ارائه شده به مناسبت گرامی داشت هفته نیروی انتظامی نیز گفت: در این هفته خدمات مضاعف به مردم ارائه می دهیم از جمله افزایش ساعت کار تمامی بخش ها اما بخشش جریمه و یا جریمه هایی که دو برابر شده اند در حوزه اختیارات ما نیست.

احمدی مقدم افزود: اما در حوزه اختیاراتمان در این هفته خودرو و یا موتورسیکلت هایی که توقیف شده اند با اخذ تعهد، آزاد می کنیم.

وی در خصوص اینکه آیا قرار است گشت های امنیت اخلاقی در کنار مدارس فعالیت کنند، نیز گفت: خانواده ها و مدیران مدارس از ما درخواست داشتند تا اطراف مدارس را از وجود مزاحمان که قصد اغفال دانش آموزان را دارند، پاک کنیم اما اینکه اطراف مدرسه ها محل فروش مواد مخدراست را به شدت تکذیب می کنیم اگر هم ما اقدامی دراین خصوص انجام دهیم تنها به دلیل درخواست والدین و مدیران مدرسه است.

مقدم با اشاره به اینکه براساس شکایت های مردمی و ارزیابی از رضایت مردم، پلیس راهنمایی و رانندگی از بیشترین انتقاد برخوردار بود، یادآور شد: این پلیس بیشترین برخورد را با بدنه جامعه دارد و شاید به نظر برخی از مردم اعمال قانون آنها سخت گیرانه و یا به دور از رافت بوده بنابراین بیشترین انتقادات از این پلیس است. البته این نشان دهنده مظلومیت پلیس راهور است چرا که در سخت ترین شرایط انجام وظیفه می کنند اما مورد انتقاد زیاد قرار می گیرند.

به گفته این مقام ارشد انتظامی، هرساله كارگاه های یك هفته ای به منظور استانداردسازی رفتار پلیس برگزار می شود و از اساتید دانشگاهی و درون سازمانی نیز برای آموزش دعوت می شود. به هرحال صدور بیش از ۱۰۰ هزار برگه جریمه گلایه نیز دارد.