به گزارش افکارنیوز، دکتر وحید حسینی افزود: بر اساس اطلاعات رسیده از ایستگاه­های سنجش آلودگی هوای شهر تهران از میزان غلظت آلاینده منواکسیدکربن نسبت به روز گذشته درهمین ساعت کاسته و بر میزان غلظت آلاینده های ذرات معلق کمتر از ده میکرون و ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون افزوده شده است.

به گفته وی، به این ترتیب میانگین غلظت آلاینده های ذرات معلق کمتر از ۱۰ میکرون و ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون فراتر از حد مجاز بوده و شاخص کیفیت هوا در حال حاضر در شرایط ناسالم برای گروههای حساس است.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران اظهار داشت: ایستگاههای شادآباد، مسعودیه و فتح به لحاظ آلاینده ذرات معلق کمتر از ده میکرون و ایستگاههای شهرداری منطقه ۴، شهرداری منطقه ۱۱، شهرداری منطقه ۱۶، شهرداری منطقه ۱۹ و پارک شکوفه به لحاظ آلاینده ذرات معلق کمتر از دوونیم میکرون در شرایط ناسالم قرار دارند.

حسینی تصریح کرد: همچنین ایستگاه دانشگاه صنعتی شریف به لحاظ آلاینده ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون در شرایط بسیار ناسالم قرار دارد.

وی افزود: پیش بینی سازمان هواشناسی حاکی از آسمانی نیمه ابری در بعضی ساعات افزایش ابر و بارش پراکنده و وزش باد است. به این ترتیب انتظار می رود شاخص کیفیت هوا تا ساعات ظهر در شرایط ناسالم برای گروههای حساس باقی بماند.