به گزارش افکارنیوز، مالباخته پس از معرفی به اداره‌یکم پلیس آگاهی تهران به کارآگاهان گفت: «ساعت ۱۴:۳۰ روز حادثه در خیابان آزادی با موتوسیکلت در حال تردد بودم که دوسرنشین خودرو شاسی‌بلند مرا متوقف و خود را مامور معرفی کردند. آنها با نشان‌دادن بیسیم، دستبند و تهدید اسلحه کمری، مرا به بهانه داشتن موادمخدر بازرسی کردند و در نهایت کارت عابربانک مرا گرفتند و از محل متواری شدند. بعد از آن پیامکی برایم آمد و متوجه شدم مبلغ ۶۴میلیون‌تومان از حسابم برداشت شده است.»

کارآگاهان به محل سرقت رفتند و با بررسی تصاویر به‌دست‌آمده از دوربین‌های مداربسته منطقه موفق شدند خودرو سارقان را شناسایی کنند. آنها پی بردند این تویوتالندکروز آخرین‌بار به‌صورت قولنامه‌ای به فردی ۳۷ساله به‌نام علیرضا فروخته شده است. تصاویر علیرضا به مالباخته نشان داده شد و وی تایید کرد این مرد یکی از سارقان است. بررسی سوابق علیرضا نشان داد او از مجرمان سابقه‌داری است که پیش از این نیز به اتهام ارتکاب جرایم مختلف «ایراد ضرب و جرح عمدی»، «خریدوفروش مال مسروقه» و «سرقت» دستگیر و روانه زندان شده است.

کارآگاهان در ادامه رسیدگی به پرونده موفق شدند دوعضو دیگر گروه را به نام‌های «ولی»(۳۵ساله) و «عبدالرضا»(۳۹ساله) شناسایی کنند. بررسی سوابق آنها نشان داد این دونفر نیز بارها به اتهام ارتکاب جرایم مختلف «اخلال در نظم عمومی»، «نگهداری غیرمجاز تجهیزات نظامی»، «استفاده از سند مجعول» و «ضرب و جرح عمدی» دستگیر و روانه زندان شده‌اند.

ماموران همچنین تعداد دیگری از مالباختگان را که به همین شیوه و شگرد و توسط ماموران قلابی موردسرقت قرار گرفته بودند، شناسایی کردند. بررسی اظهارات مالباختگان نشان داد متهمان در تمامی سرقت‌ها با ظاهری کاملا آراسته(کت‌وشلوارهای یک‌شکل و ‌همرنگ) و با نشان‌دادن تجهیزات نظامی از قبیل اسلحه، بیسیم و دستبند، عمدتا به بهانه داشتن موادمخدر اقدام به دستگیری صوری مالباختگان کرده و پس از سوارکردن این افراد داخل خودروهای خود، در بازرسی از اموال و وسایل آنها با تهدید اسلحه کمری اموال باارزش آنان را از جمله پول، طلا، کارت‌های عابربانک و… دزدیده بودند.

سارقان همچنین در برخی موارد با سرقت وسایط نقلیه مالباختگان، آنها را در مکان‌های خلوت رها کرده و متواری شده بودند. بررسی اظهارات تعدادی از مالباختگان نیز فاش کرد متهمان علاوه بر تویوتالندکروز سفیدرنگ با شیشه‌های دودی، از سه‌خودرو پژوپارس سفید، ماکسیما نقره‌ای و سمند نوک‌مدادی در سرقت‌های خود استفاده کرده‌اند. پس از آنکه معلوم شد این افراد ده‌هافقره سرقت انجام داده‌اند، چندین‌تیم عملیاتی ویژه در اداره‌یکم پلیس آگاهی تشکیل شد و هر سه‌متهم زمان خروج از مخفیگاه‌هایشان در کرج و مارلیک، تحت مراقبت قرار گرفتند تا اینکه بالاخره وقتی قصد داشتند از طعمه‌ای دیگر دزدی کنند، غافلگیرانه طی عملیاتی دستگیر شدند.

ماموران در بازرسی از آنها دستبند فلزی و پلاستیکی، سلاح کمری، بیسیم دستی، اسپری گاز اشک‌آور، تعداد زیادی مدارک شناسایی و کارت‌های عابربانک متعلق به افراد مالباخته را کشف کردند. متهمان در همان تحقیقات اولیه اعتراف کردند اسناد و مدارک کشف‌شده متعلق به مالباختگانی است که در یک‌سال گذشته از آنها سرقت کرده‌اند. همچنین از متهمان، سه‌خودرو کشف و به پلیس آگاهی منتقل شد.

سرهنگ عباسعلی محمدیان، رییس‌پلیس آگاهی تهران بزرگ، با تایید این خبر گفت: «بارها به شهروندان تاکید کرده‌ایم صرف همراه‌داشتن تجهیزات نظامی از قبیل بیسیم، اسلحه و… به منزله ماموربودن افراد نیست و ماموران ملزم به نشان‌دادن کارت شناسایی عکس‌دار هستند.» او افزود: «با توجه به اعتراف صریح متهمان این پرونده به ده‌هافقره سرقت مشابه در تهران و سایر شهرهای کشور، برای شناسایی سایر جرایم ارتکابی آنها و مالباختگان، مجوز انتشار بدون پوشش تصاویر هر سه‌متهم توسط مقام قضایی صادر شده و از شکاتی که موفق به شناسایی تصاویر متهمان شده‌اند، دعوت می‌شود برای پیگیری شکایات خود به اداره‌یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.»