به گزارش افکارنیوز، سرهنگ عباسعلی محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ روز یکشنبه با اشاره به اجرای این طرح به خبرنگاران گفت: در راستای مأموریت قرارگاه مبارزه با سرقت پایتخت برخورد با جرایمی نظیر سرقت منزل، سرقت داخل خودرو، زورگیری، کیف‌قاپی و… به شکل ویژه در دستور کار مأموران و کارآگاهان پلیس آگهی پایتخت قرار گرفت.

وی با بیان اینکه به صورت همکاهنگ و از بامداد امروز، ۷۰ عملیات پلیس یدر نقاط مختلف پایتخت و شش شهر اطراف با حضور بیش از ۳۰۰ مأموراجرا شد، خاطرنشان کرد: در جریان این عملیات‌ها ۷۰ سارق حرفه‌ای و یک قاتل فراری که بیش از ۹۰ درصد آنها دارای سابقه کیفری بودند، دستگیر و به مقر مرکزی پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت با اشاره به فعالیت این افراد خاطرنشان کرد: پیرترین فرد دستگیر شده با نام مستعار ابی چهل تن از۳۰ سال پیش سابقه سرقت داشته و بنا به ادعای خودش، آخرین سرقت را یک هفته قبل از دستگیری از منازل انجام داده است.

وی افزود: جوان‌ترین فرد دستگیر شده نیز کمتر از ۲۰ سال سن داشت و در مجموع در میان ۷۱ دستگیر شده تنها دو یا سه نفر فاقد سابقه کیفری هستند و مابقی همه سابقه‌دارند.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با اشاره به اموال و اقلام مکشوفه این سارقان اظهار کرد: تا به حال ۱۵ دستگاه موتورسیکلت، ۱۸ دستگاه خودرو شناسایی و توقیف شده و تعداد زیادی کیف سرقتی و تلفن همراه و دیگر اموالی که از راه سرقت و ارتکاب جرم خریداری شده از سارقان کشف شده است. علاوه بر این مقدار زیادی طلا و ارز نیز ار سارقان کشف شده است.

کشف بیش از ۴ کیلوگرم شیشه از یک سارق

محمدیان درباره کشف مقادیر قابل توجهی شیشه از منزل یکی از سارقان گفت: ماموران هنگام حضور در محل مذکور متوجه شدند که یکی از ساکنان خانه ساکی را از پنجره به بیرون پرتاب کرد که در بررسی‌های انجام شده مشاهده شد که بیش از چهار کیلو شیشه درون این ساک بوده است. در این راستا همکاران ما در پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ تحقیقات خود را برای شناسایی و دستگیری دیگر عاملان مرتبط با این پرونده آغاز کردند.