به گزارش افکارنیوز، محمد رضا باهنر با حضور در برنامه تلویزیونی دیروز، امروز، فردا درمورد موضوع اسیدپاشی در شهر اصفهان افزود: من نمی خواهم بگویم که حتما این جریانات از قبل طراحی شده است، ممکن است این جریان شخصی، عاطفی و مانند آن باشد اما عده ای برروی موجی که روی این قضیه سوار شد قرار گرفتند مثلا رسانه های خارجی تلاش کردند به ثبات روانی جامعه ما ضربه بزنند. مسلما این جنگ روانی سنگینی بود که می خواستند به وجود بیاورند که خوشبختانه به سرعت جمع شد.

وی با مشمئز خواندن عمل اسیدپاشی، تاکیدکرد: عامل این جنایت هر کسی که باشد بویی از انسانیت نبرده است، چه رسد به این که بخواهیم اسم چنین فردی را مسلمان بگذاریم.

باهنر با اشاره به این که در کشور هفتاد و چند میلیونی هر از چند گاهی اتفاقی رخ می دهد و شاید هیچ زمانی نشود بروز چنین حوادثی را به صفر رساند، عنوان کرد: اگر بخواهیم قضاوت کلی نسبت به فضای امنیتی و سلامت روانی کشور داشته باشیم قاعدتا تحلیلگران حوادثاجتماعی باید روند ها و فرآیند ها را مورد مطالعه قراردهند.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی یادآور شد که مقامات امنیتی حتما باید کمک کنند و این جانی را به چنگال عدالت بسپارند. من فکر می کنم دراین میان اتفاق دیگری افتاده که روان جامعه را مکدر کرده است و آن هم به اصطلاح آقایان رسانه ای، درشت کردن و بزرگ نمایی خبر است.

باهنر با یادآوری خفاش شب ادامه داد: متاسفانه این جریان به قدری از سوی رسانه ها بزرگ نمایی شده بود که اگر در آن دوران کسی بر روی قضیه متمرکز می شد یک خفاش شب پشت سرخودش حس می کرد.

وی افزود: رسانه های خارجی در این قضیه بسیار تخته گاز حرکت کردند تا جایی که متصور می شود شاید این قضیه یک طراحی روشن و از پیش طراحی شده بوده است آن هم با همزمانی این قضیه با بررسی طرح امر به معروف و نهی از منکر که از احکام مسلم دینی و روشن قانون اساسی است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بنابراین همزمانی این دو قضیه این ظن را قوی می کند که شاید این موضوع(اسیدپاشی) با توجه به هجمه عظیم رسانه های خارجی، از پیش طراحی شده باشد.

باهنر با اشاره به اینکه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز در حیطه وظایف خود مامور به بررسی موضوع اسید پاشی شده است، خاطر نشان کرد: بحمدالله سیستم امنیتی کشور مجهز است و از این منظر امیدواری بالایی برای زودتر به سرانجام رسیدن این بحثو پیدا شدن عوامل اسیدپاشی در اصفهان وجود دارد.

وی درپاسخ به اینکه آیا بحثاسیدپاشی ذاتا سیاسی بوده یا با ورود مسوولان ارشد قوا به آن، این بحثسیاسی شده است، گفت: اصل اقدام یک اتفاق بود و خبری که در رسانه منتشر شد یک اتفاق دیگر بود و متاسفانه اولین خبری که دراین زمینه منتشر شد با جهت گیری و تحلیل همراه بوده است که این موارد ظن را به سمتی می برد که اسید پاشی برنامه ریزی شده صورت گرفته است.

باهنر ادامه داد: همه در روزهای اول فکر کردند که این موضوع یک اتفاق است که رخ داده است اما بعد که شیپورهای جنگ جدی از سوی رسانه های ضد انقلاب آغاز شد، افکار عمومی کشور ما به سرعت متوجه شدند که قضیه یک توطئه است و یک خبر بسیط جنایی نیست چرا که با خواندن صفحه حوادثروزنامه شاهدیم که هر از چند گاهی جنایتی می شود و عوامل آن هم دستگیر می شوند اما همزمانی این قضیه با مطرح شدن طرح امر به معروف در مجلس نشان می دهد که خواسته اند تا یک بحثسیاسی به وجود بیاورند.

نایب رییس مجلس با اشاره به اشراف مجلس به اخبار کشور، خاطرنشان کرد: به حمدالله فضای کشور به سرعت و جدیت آرام شده است و فضای جامعه از آن روان پریشانی که می خواستند ایجاد کنند، آرام شده است و همه مسوولین یک صدا خواستار مجازات جانی اسید پاشی شده اند و این همدلی خودش باعثآرام شدن فضا شده است.

باهنر ادامه داد: تقریبا همه می دانند که نسبت امنیت در ایران در مقایسه با بسیاری از کشورهای منطقه و حتی کشورهای اروپایی و غربی بسیار بالا و قابل افتخار است، ما تردید نداریم که این گروه ها و تروریست هایی که تحت عنوان داعش و غیره در کشورهای دیگر هستند نمی توانند حتی یک ترقه در ایران بیندازند زیرا فضای ایران به فضل خداوند و همت جدی نیروهای اطلاعاتی و امنیتی در امنیت و آرامش جدی به سر می برد.

پرونده اسید پاشی از حدود دو هفته گذشته با اسیدپاشی بر روی صورت یک خانم جوان اصفهانی در افکار عمومی مطرح شد و بر اساس آماری که از سوی مراجع رسمی اعلام شده تاکنون چهار مورد اسید پاشی در این شهر رخ داده است.