به گزارش افکارنیوز، جلسه ویژه ساماندهی میدان شوش و خیابان صابونیان(دست فروشان و چرخی ها) با حضور اصناف، اتحادیه، پلیس، تعزیرات، سازمان صنعت معدن و تجارت و بازرسان در ساختمان تعزیرات حکومتی تهران برگزار شد.

در این جلسه هریک از اعضا گلایه های خود را از وضعیت نا به سامان خیابان صابونیان مطرح کردند. برخی چرخی ها(چهارچرخ برای حمل بار) بار را از مشتری گرفته و به جای رساندن به مقصد سرقت می کنند. نکته قابل تامل دست فروشان هستند که بسیاری از آنها به فروشگاه های بلور فروشی در خیابان صابونیان و میدان شوش وابسته بوده و حتی به آنها اجاره هم می دهند.

این مشکلات موجب شد تا تعزیرات حکومتی تهران طرح ساماندهی این بازار نا به سامان را در دستور کار خود قرار دهد. هرچند در این جلسه کمی اصناف مقاومت کردند. حتی بعد از جلسه هم شنیده شد که گروهی از دست فروشان و مغازه دارها قصد تجمع در مقابل تعزیرات حکومتی تهران را دارند. با این حال نماینده اصناف گفت: اگر می خواهید این کار را انجام دهید بهتر است مقطعی نباشد و تا آخرش پشت کار باشید و رهایش نکنید.

وی افزود: مشکلات اصلی خودروهای شخصی هستند که به جای تاکسی زیر تابلوی ایستگاه تاکسی توقف می کنند. بعد هم مشکل دستفروشان و موتورسیکلت هایی که فضا را اشغال کرده اند.

سرهنگ گنجی فرماندهی پلیس منطقه هم قول داد با استقرار جرثقیل و حضور فعال پلیس این مشکل را حل می کنیم. البته باید تمامی اصناف اعلام کنند که هرکدام چند چرخی دارند تا متفرقه ها شناسایی شوند.

بازرس ویژه اصناف در این جلسه با ارائه آمار مهرماه سال جاری گفت: در این ماه ۴۲۹ مورد بازرسی انجام داده ایم که ۴۱ مورد تخلف داشته و ۱۵۹ مورد هم جواز کسب نداشتند یا باطل شده بود که باید رسیدگی شود.

محمد محمدی رئیس تعزیرات حکومتی تهران در پایان جلسه از تمامی اعضا خواست که در زمان اجرای طرح حضور داشته باشند.

وی از تمامی اعضا خواست تا اعلامیه های هشدارانه را قبل از اجرا نصب کنند و قرارمان روز سه شنبه ۲۷ آبان است. در این روز همگی در شهرداری منطقه ۱۶ ناحیه ۶ جمع شده و بعد طرح را اجرا می کنیم. در این طرح تمام چرخی ها ساماندهی شده و موتورها هم باید تکلیفش روشن شود. تمام بساطی ها و دستفروش ها باید شناسایی و ساماندهی شوند.