به گزارش افکارنیوز، حجت‌الاسلام سیدمهدی موسوی‌نژاد نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آلودگی هوای تهران و ارتباط آن با بنزین خودروها، گفت: ما پیشتر هم از سازمان محیط زیست پاسخگویی در این زمینه را خواسته بودیم و بحثتحقیق و تفحص درباره بنزین وارداتی در کمیسیون انرژی باز است.

وی با تأکید بر اینکه بحثآلودگی هوا در کلان‌شهرها ارتباطی به موضوع بنزین ندارد، اظهار داشت: ‌ اگر سازمان محیط زیست به جای تمرکز بر روی این ارتباط به سمت چاره‌اندیشی برای آلودگی هوای کلان‌شهرها می‌رفت شاید امروز مشکل تا حدودی حل شده بود.

*بدترین رویکرد در امر آلودگی هوا سیاسی‌بازی است

موسوی‌نژاد بدترین رویکرد در امر آلودگی هوا را سیاسی‌بازی خواند و گفت: اخبار و مستندات در مورد ادعای وارد کردن بنزین یورو ۴ خلاف آن را نشان می‌دهد؛ چگونه مدعی هستند که با ورود این بنزین هوای تهران پاک شده است؟ مگر چه کرده‌اید که این را اعلام می‌کنید؟

وی با یادآوری طرح‌هایی مثل سراسری کردن طرح زوج و فرد در تهران، تعطیلی مراکز صنعتی و یا اداری و … برای کاهش آلودگی هوا در مواقع بحران خاطرنشان کرد: سازمان محیط زیست هنوز توضیح جامع و مستدلی در این باره ارائه نکرده که چه کرده که مدعی است هوای تهران در نتیجه بنزین وارداتی پاک شده است؟

*بنزین وارداتی در عرض سه ماه هوای تهران را از آلودگی خارج نمی‌کند

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: بنزین یورو ۴ از مردادماه به کشور وارد شده است و امکان ندارد در عرض سه ماه هوای تهران را از آلودگی خارج کرده باشد. مضافا اینکه امکان توزیع آن در همه شهرها نیز وجود ندارد.

وی با تأکید بر اینکه بهینه‌سازی کیفیت سوخت خودروها نمی‌تواند در عرض چند ماه رخ دهد، افزود: دلیل آن نیز وضعیت هوای امروز تهران است و با دست بردن در آمار و بالا و پایین کردن ارقام نمی‌توان هوا را پاک نشان داد و عامل آن را نیز بنزین وارداتی بیان کرد.

*سازمان محیط زیست باید پرینت اطلاعات دستگاه‌های سنجش آلودگی هوا را ارائه دهد

موسوی‌نژاد در ادامه گفت: آنچه مردم می‌گویند و حس می‌کنند آلودگی شدید هواست؛ آیا چون مردم اطلاعی از نحوه سنجش میزان آلودگی هوای تهران ندارند، باید آمار غلط ارائه کنیم؟

وی همه این تلاشها را در راستای آلوده نشان دادن بنزین پتروشیمی برشمرد و اظهار داشت: ما به سازمان محیط زیست اعلام کردهایم باید نسخه چاپی آمار و اطلاعات دستگاههای سنجش آلودگی هوا در تهران را به کمیسیون انرژی مجلس ارائه دهند.