راه اندازی سایت‌ همسان گزینی از دی ماه

به گزارش افکارنیوز، محمد گلزاری در خصوص فعالیت غیر مجاز سایت های همسریابی گفت: متأسفانه این سایت‌ها هم اکنون به صورت غیر مجاز در کشور در حال فعالیت هستند که البته از طرف پلیس فتا با متخلفان در این زمینه برخوردهای قانونی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: وزارت ورزش و جوانان و دفتر ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان به عنوان یکی از متولیان حوزه جوان برای مقابله با اینگونه سایت‌ها و توقف فعالیت آنها در نظر دارد سایت‌ همسان گزینی را با همکاری سایت تبیان و با اتصال به مراکز مشاوره ازدواج راه اندازی کند.

معاون ساماندهی امور جوانان اظهار داشت: این سایت صرفا به معرفی افراد به یکدیگر بسنده نمی‌کند و به مراکز مجاز مشاوره ازدواج ارتباط داده می‌شوند تا بتوانند تا مرحله ازدواج آنها را همراهی کنند و البته حضور خانواده‌ها در کنار جوانان از جمله مواردی است که در این سایت‌ها به آن توجه می‌شود.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: اینکه هم اکنون ۳۰۰ سایت غیر مجاز همسریابی در فضای مجازی مشغول فعالیت هستند باعثشده است تا آسیب‌های اجتماعی زیادی در کمین جوانان باشد و متأسفانه شاهد هستیم بسیاری از این سایت‌ها تنها عنوان همسریابی دارند و تحت این عنوان فعالیت‌های دیگری را انجام می‌دهند.

گلزاری افزود: امیدوار هستیم با توجه به نیاز جامعه کنونی راه اندازی سایت همسان گزینی بتواند راهکاری برای مقابله با فعالیت این سایت‌ها باشد چراکه فعالیت آنها در سایه عدم وجود سایت‌های مجاز اتفاق افتاده است.

وی ادامه داد: کل فرهنگ جامعه جوان ما به سمت ازدواجهای دائم و سنتی تمایل دارد و تمایل به ازدواجها از طریق فضای مجازی کم است.