اصلاح کیفیت هتلینگ بیمارستان‌های آموزشی

به گزارشافکارنیوز،سید امیر محسن ضیائی در دومین نشست شورای آموزش پزشکی و تخصصی در دولت یازدهم که با حضور روسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های پزشکی سراسر کشور برگزار شد، با اشاره به اینکه نقش این شورا و تصمیماتش در آموزش پزشکی، امور دانشجویان و در نهایت آینده نظام سلامت بسیار مهم است، اظهار داشت: آموزش در حوزه بهداشت و درمان تنیده شده است و دانشجویان علوم پزشکی به عنوان بازوهای محیطی وزارت بهداشت عمل می‌کنند. دانشگاه‌ها نیز نهاد تولید، مدیریت و بکارگیری دانش هستند. ضمن اینکه تربیت نیروی انسانی را نیز به عهده دارند.

ضیائی با بیان اینکه تمام بخش‌های وزارت بهداشت با طرح تحول نظام سلامت گره خورده اند، عنوان کرد: آموزش نیز نمی‌تواند از این طرح جدا باشد. ضمن اینکه بسیاری از برنامه‌های در حال اجرا در حوزه آموزش، به اجرای هر چه بهتر این طرح کمک می‌کند.

وی با اشاره به اینکه بخش آموزش پزشکی در واقع پشتیبان دو فاز درمان و بهداشت در طرح تحول سلامت است، توضیح داد: نیروی انسانی مورد نیاز طرح تحول سلامت، از حوزه آموزش تامین می‌شود. در این راستا یکی از اهداف حوزه آموزش این است که تجهیزات با تکنولوژی بالا را برای بیمارستان‌های آموزشی تامین کند. ضمن اینکه اصلاح کیفیت هتلینگ بیمارستان‌های آموزشی نیز از اهداف دیگر است.

به گفته معاون آموزشی وزارت بهداشت در مورد تمام وقتی جغرافیایی اعضای هیات علمی، با توجه به قانون اصلاح تعرفه‌ها باید بتوانیم آنها را به طور تمام وقت پشتیبانی کنیم.

ضیائی در پایان در خصوص توسعه فیزیکی و جغرافیایی فضاهای آموزش پزشکی نیز خاطرنشان کرد: این روند یک راهبرد و برنامه دارد و قبل از اینکه بخواهیم توسعه فیزیکی مراکز آموزش پزشکی را گسترش دهیم، باید به افزایش کیفیت نهادهای موجود بپردازیم و به منابع حوزه آموزش نیز توجه داشته باشیم.