هم اکنون با یک جستجوی اینترنتی به راحتی دهها سایت بدون فیلتر برای ازدواج موقت قابل دسترسی است که پر کلیکترین آن ها سایت ( ح ) با بیش از ۳۵ هزار عضو است !

به گزارش فردا، این سایت که صفحه اصلی آن کاملا شبیه صفحه شبکه اجتماعی فیس بوک طراحی شده از کاربران می‌خواهد برای ازدواج موقت ثبت نام کرده، فرد مورد نظر خود را انتخاب کنند و با پرداخت هزینه به صیغه یکدیگر درآیند. در متن معرفی این سایت آمده است:(ح)، یک وبگاه اختصاصی برای همسریابی ازدواج موقت است. این سایت به هیچ عنوان به منظور دوست یابی پایه‌گذاری نشده است. هدف این سایت، تشکیل پایگاه داده‌ای از مشخصات خانم ها و آقایان علاقمند به ازدواج موقت است.

پر واضح است که ازدواج موقت یک راه کار شرعی و عقلی است که برای مواقع ضروری و اضطرار، در دین مبین اسلام پیش بینی شده است اما آنچه برای جامعه ضروری و راهگشاست ترویج و تسهیل ازدواج دایم جوانان است. اگر می خواهیم جامعه ای با نشاط داشته باشیم، باید بدانیم که این امر در گرو داشتن خانواده هایی با نشاط است. این خانواده ها نیز بوجود نخواهد آمد مگر با ترغیب و تشویق جوانان به ازدواج و تشکیل خانواده. "

همچنین آمده که " ما معتقدیم باید فضایی را ایجاد کرد تا خانمها و آقایان حایز شرایط ازدواج موقت بتوانند خود را معرفی نمایند تا در صورت تمایل طرفین، به جای شکل گیری دوستی های نامشروع خیابانی و یا خدایی نکرده کشیده شدن به سمت فساد، یک ارتباط شرعی و تعریف شده ای شکل بگیرد.

فراموش نکنیم که(ح) مومنانی هستند که دامن خود را از گناه حفظ میکنند و نیازهای خود را تنها از طریق شرعی برآورده می کنند. "
این در حالی است که وقتی برای ثبت نام به این سایت وارد می‌شوید از شما نام مستعارتان را می‌خواهد، ‌موضوعی در تضاد آشکار با مانیفست مطرح شده از سوی این سایت اینترنتی است. این سایت بدون فیلتر در دسترس همگان قرار دارد و از سنین مختلف عضو می‌پذیرد و در قوانینش نیز آورده که(ح) در چارچوب قوانین اینترنتی جمهوری اسلامی ایران فعالیت می کند و تاکید شده که این پایگاه اینترنتی به عنوان یک شبکه اجتماعی به هیچ عنوان در زمینه‌های دوست‌یابی فعالیت نمی‌کند، بلکه یک پایگاه داده در زمینه ازدواج موقت است.

همچنین در این سایت اشاره شده است که: حق حریم خصوصی کلیه اعضای سایت محفوظ بوده و اطلاعات شخصی آنها در اختیار کسی قرار نخواهد گرفت. چنانچه کاربری بخواهد در این سایت در زمینه هایی غیر از همسریابی موقت فعالیت کند، پروفایل وی مسدود خواهد شد. IP کاربران سایت ذخیره شده و در صورت لزوم برای پیگیری تخلفات در اختیار مراجع قضایی و انتظامی قرار خواهد گرفت.

بر اساس این گزارش شیوه کار سایت(ح) به این صورت است که کسانی که تمایل به ازدواج موقت دارند، به صورت رایگان ثبت نام کرده و با تشکیل پروفایل، اطلاعات و مشخصات خود را ثبت می‌کنند.

پس از آن افرادی که به دنبال ازدواج موقت هستند، با جستجو در پروفایل‌های ثبت نام شده به مطالعه اطلاعات آنها می‌پردازند. افراد برای حصول اطمینان از علاقه فرد مورد نظر به آشنایی‌ بیشتر می‌توانند اقدام به ارسال پیام علاقمندی کنند و در صورتی که دو نفر مایل به آشنایی بیشتر باشند می‌توانند اقدام به ارسال پیام شخصی کنند.

البته باید در نظر داشت که این سایت از درآمدزایی هم غافل نمانده و فردی که می خواهد اقدام به ارسال پیام شخصی کند باید حتما " عضو ویژه " باشد.

در این سایت کاربران به دو دسته عادی و ویژه تقسیم می‌شوند که کاربران عادی می توانند در منوی تنظیمات، اطلاعات تماس خود را قابل نمایش برای اعضای ویژه کنند و اعضای ویژه می‌توانند اطلاعات تماس خود را قابل نمایش برای تمام بازدیدکنندگان قرار دهند تا حتی افراد غیر عضو نیز در صورت تمایل بتوانند با ایشان ارتباط برقرار کنند.

افرادی که مایلند به صورت ویژه به کاربران سایت معرفی شوند، می توانند با درخواست ایجاد " آگهی همسریابی "، فرصت‌های بیشتری را برای خود فراهم کنند. بعد از انتخاب برای دسترسی به اطلاعات تماس اعضای دیگر و امکان ارسال پیام شخصی باید حق عضویت پرداخت شود.

هزینه عضویت یک ماهه، پنجاه هزار و یک ساله ۱۲۰ هزار ریال است. در ادامه فرآیند عضویت هم سوالاتی نظیر قد، وزن، رنگ پوست، دین، تحصیلات و میزان درآمد مطرح می شود و از اعضا خواسته می شود که به زیبایی و تیپ خود از ۱ تا۵ نمره بدهند!

بالا رفتن سن ازدواج در ایران باعثبه وجود آمدن معضلات فراوانی شده اما از سویی ازدواج موقت هم تسکین دهنده قطعی و درمان درد نیست.

بحثازدواج موقت برای دختران و پسران مجرد مربوط به امروز و دیروز نیست، سال هاست که این بحثبه صورت جسته و گریخته از سوی برخی از کارشناسان، مسئولان و علما مطرح شده اما هیچ گاه به طور جدی مجال بروز و ظهور نیافته است، در این میان تعمیق موضوع و نگاه منطقی به این بحثاجتماعی فارغ از نگاه های سودجویانه اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و … امری است که بیش از پیش باید مورد توجه قرار گیرد.

سایت خبری "فردا" در همین راستا از این پس سلسله گزارش های تحلیلی و گفتگوهای تخصصی را درباره این موضوع منتشر خواهد کرد و مشارکت مخاطبان سایت نیز در بحث درباره این موضوع اجتماعی ، بدون شک منجر به تولید راهکارهای مفید خواهد بود.