حجتالاسلام سيدمحمد موسويپور گفت: دستور دادستان در مورد جابهجايي تنديس آريوبرزن در تاريخ ۲۵ خردادماه صادر شده و ارتباطي به اظهارات و مطالب مطرح شده اخير ندارد.

به گزارش فارس، دادستان یاسوج افزود: با توجه به این‌که قرار بوده میدان کنونی که تندیس آریوبرزن در آن نصب شده، به نام میدان سوم خرداد و آزاد‌سازی خرمشهر نام‌گذاری شود، نصب این تندیس موجب بروز برخی اختلافات و اظهار نظرها شده است.
وی ادامه داد: ولی اقدام دادستانی در خصوص جابه‌جایی این تندیس قبل از طرح این مسائل در افکار عمومی و کاملا در یک فضای کارشناسانه به منظور پیشگیری و جلوگیری از تنش‌های احتمالی صادر شده است.

وی بیان داشت: نامه سپاه چند روز قبل از برگزاری یادواره شهدا به دادستانی واصل شده و این‌گونه نبوده که دادستانی بعد از نقل اظهاراتی در خصوص جابه‌‌‌جایی این تندیس در یادواره شهدا دستوری را صادر کرده باشد بلکه این موضوع از مدت‌ها قبل بر اساس تشخیص و مصلحت در دستور قرار گرفت و نه در نامه دادستان و نه در نامه سپاه اشاره‌ای به تخریب مجسمه آریوبرزن نشده و تنها بر جابه‌‌‌جایی آن تاکید شده است.
موسوی‌پور با اشاره به این‌که موضوع جابه‌‌‌جایی تندیس آریوبرزن از میدانی به همین نام در ابتدای ورودی شهر یاسوج، هم طرفدارانی دارد و هم مخالفانی اعلام کرد: به منظور جلوگیری از تنش و پیشگیری از اختلافات احتمالی در نامه‌ای به شهرداری و شورا خواستار جابه‌‌‌جایی این تندیس شدیم و مقرر شد شورای شهر بعد از مشورت در خصوص ارائه یک راهکار مناسب به اجماع برسند که این موضوع به خاطر عدم انتخاب شهردار هنوز محقق نشده است.
وی عنوان داشت: امروز که شورای شهر سرپرست شهرداری یاسوج را منصوب کرد امیدواریم که هر چه سریع‌‌‌تر در یک فضای معقول و آرام به یک تصمیم مناسب برسند و نسبت به جابه‌‌جایی این تندیس اقدام کنند.
دادستان یاسوج در حالی‌که تاریخ نامه ارسالی خود را به خبرنگار فارس نشان می‌داد، اضافه کرد: با وجود آن‌که این موضوع قبل از بزرگنمایی‌های اخیر و طرح مسائلی از سوی برخی مقامات، در نامه‌ای به شورای اسلامی شهر یاسوج ارسال شده، برخی رسانه‌ها با دامن زدن به این موضوع سعی در القای این موضوع داشتند که دستور دادستان بلافاصله بعد از طرح این موضوع صادر شده ولی همان‌گونه که شما می‌بینید این نامه در ۲۵ خرداد ارسال گردیده و ارتباطی به جریانات و طرح مسائل اخیر ندارد.
دادستان یاسوج تصریح کرد: بر اساس گفته‌های اعضای شورای شهر، تنها نام‌گذاری این میدان به آریوبرزن به شهرداری ابلاغ شده و نصب تندیس در برنامه نبوده ولی شهرداری نسبت به نصب تندیس آریوبرزن نیز در این میدان اقدام کرده است.
وي از رسانههاي كهگيلويه و بويراحمد خواست با در دست گرفتن نبض جامعه، به آرامش و توسعه اين استان كمك كنند و با بزرگنمايي و دامن زدن به موضوعات التهاب آفريني نكنند.