زبان لال می‌شود و چشم‌ها بی‌حرکت

پس از انتشار گزارشي از ابراهيم مهرانراد جانباز دوران دفاع مقدس و فداكاريهاي شيرين جافر همسر وي در خبرگزاري فارس، مخاطبان با درج نظرات خود احساسشان را اين باره با جملات زيبايي بيان كردند.


آنچه در ذیل می‌آید بخشی از نظراتی است که مخاطبان خبرگزاری فارس درباره این گزارش درج کرده‌اند:

* خیلی قشنگ بود …اشکم درومد…ای کاش مردم ما قدر این چنین مردان بزرگی رو بدونن…

* با سلام، بسیار متاثر شدم، دعا می‌کنم خداوند در این اعیاد شعبانیه این سردار جانباز و دیگر جانبازان عزیز را لباس عافیت بپوشاند. انشاءالله
بمیرم برای مظلومیت این جانباز. بمیرم برای صبر این همسر شیرزنش. بمیرم برای اینکه امثال ایشان در ارتش تاکنون ناشناخته مانده‌اند. ممنون که شما یادی از ایشان کردید.

* باسلام خدمت خواهر و برادر عزیزم. شدیداً تحت تاثیر محبت و عشق و ایثار هر دوی شما قرارگرفتم. شما دو نمونه بارز انسانیت و آدمیت هستید. ازخودم و نارضایتی‌هام از زندگیم شرمم اومد. ای کاش لیاقت بوسیدن دستان خواهر عزیزم و بوسیدن کف پوتین‌های برادرم رو داشتم. التماس دعادارم. خدانگهدارتون باشه. انشااله

* واقعا دلخراش است. آیا مسئولین ارتش به توصیه‌های مقام معظم رهبری برای بازدید از این اسوه‌های ایثار عمل کرده‌اند؟ آیا نمی‌توان یک پرستار از ارتش برای او اختصاص دهند که کمکی به خانواده صبورش باشد؟

* باسلام / فقط می‌خواهم به کسانی که هر روز باسیاست‌کاری دروغگویی و ندانم کاری دل مردم، رهبری و این عزیزان را به درد می‌آورند، بگویم خجالت بکشید و بیاد قیامت باشید. قطعه‌ای از وصیتنامه شهید حسین رضایی: " نکند امام و رهبر خود را تنها گذارید که در اینصورت شهدا در قیامت یقه شما را خواهند گرفت و در آینده‌ای نه چندان دور آینده شما را لعنت خواهد کرد. "

* باسلام خدمت این اسوه صبر و این یار باغیرت. نوشته‌های شما قطرات اشک را برچهره ما سرازیر کرد. سلام براین همسران نازنین. یاد یک شعر افتادم که دربیمارستان اراک وقتی درجمع همسنگرانم که همگی از یک گردان واون هم تخریب سیدالشهدا بستری شده بودیم. دیدم صدای ناله میاد رفتم دیدم بچه‌ها بیدارند اکثرا بچه سال بودیم از شدت درد چشم همه ناله می‌کردیم. یکی از رفقا که ازهمه سنش کمتر بود باالتماس به من گفت اگر می‌خواهی همه ما از این درد خلاص بشیم روضه بخون. گفتم کدوم روضه شما رو آروم میکنه. گفت روضه موسی ابن جعفرعلیه السلام. همه تخت‌ها رو توی سالن کشیدیم. حدود ۵۰ نفری می‌شدیم. من با این اشعار شروع کردم که تقدیم میکنم به این شیرزن …بادرد بساز چون دوای تو منم…برکس منگر که آشنای تو منم
آن‌روز آنقدر روضه خواندم و بچه‌ها اشک ریختند که درد چشم‌ها افتاد و تونستن بچه‌ها چشمانشان که از گاز شیمیایی تاول زده بود بازکنند.
زمین به تو افتخار می‌کند، تمام کتابهای انسان دوستی وحقوق بشر و…یک نگاه پرمحبت تو به همسرت را نمی‌توانند با اقیانوسی از جملات بنگارند.

* خداوند خیرتان دهد که نمی‌گذارید خون شهدا و نعمت وجود جانبازان و ایثارگران فراموش شود؛ دست خدا همراهتان.

* فدای لحظه به لحظه زندگی عاشقانه‌تان ای جانباز عزیز و همسر فداکار. مخلص شما یک جانباز

* کجایند مردان بی‌ادعا؟ سلام بر این عزیز گرامی

* انشاءالله حضرت ابوالفضل شفایش دهد

* با عرض سلام و ادب و احترام به محضر همه جانبازان عزیز. این خبر واقعاً مرا تحت تاثیر قرار داد. متحول شدم خداوند به حق بزرگ جانباز کربلا حضرت ابوالفضل العباس تمام جانبازان را شفای عاجل عنایت فرماید. آمین یا رب العالمین.

* اشک توی چشام جمع شد. کاش مسئولان با این عزیزان بیشتر ارتباط داشته باشند تا بفهمند برای استقلال کشور چه عزیزانی پرپر شده‌اند و بیشتر احساس مسئولیت کنند.

* درود بیکران الهی نثار شیرمردان و شیرزنانی باد که با صبر و تحمل خود از این انقلاب دفاع می‌کنند. از دور دستان گرم مادر خوبم سرکار خان شیرین جافر به خاطر صبر و تحمل زینب‌گونه‌اش می‌بوسم. برای یادگار خون و شرف جانباز عزیز مهران راد آرزوی شفاعت از حضرت ابوالفضل العباس(ع) قمر بنی‌هاشم دارم.

* خیلی تاثیر گذار بود…

* خدایا! از نامیدن نام انسان بر خود خجالت می‌کشم…یا اینان فرشته‌اند یا ما از دایره انسانیت بدوریم…شاد باش ای مرد که رحمت خدا در پیش است.

* باید مفتخر بود به اینکه در این عصر سنگی باز دلهایی به لطافت گل یاس پیدا می‌شوند…

* خدا می‌داند که هر جمله‌ای از این گزارش را خواندم بر چشمانم از مظلومیت و جانفشانی‌های این عزیزان، اشک جمع شد. از او می‌خواهم که مقام این عزیزان جانباز، تیمارداران آنان که به حق اسوه صبر و استقامت هستند و شهدای عزیز را متعالی بفرماید و ما را از شفاعت چهارده معصوم، آقا ابالفضل و این عزیزان برخوردار کند. ان‌شا‌ءالله

* مادر عزیز برای بند بند این خبر اشک ریختم.

* آفرین بر همت بلندت شیرین جان، من هم یک همسر و مادر هستم. بعضی از مواقع فکر می‌کردم خیلی دارم در زندگی گذشت و ایثار می‌کنم ولی با خواندن شرح حال تو به حال خودم اشک می‌ریزم و بر تو و تلاش و پشتکارت هزاران هزار آفرین می‌فرستم. درود و رحمت خدا بر تو باد ای فرشته زمینی.

* این عاشوراست که چنین زنانی با الگوگیری از حضرت زینب(ع) پرورش داده است.

* زبان لال می‌شود، چشم‌ها بی‌حرکت و تفکر عمیق، هر چه بیشتر می‌نگری حقارت افرادی که خود را از همه طلبکار می‌دانند.
اما این درس بزرگی است. اینگونه باید رهرو زینب(س) بود نه در حرف و ظاهر. آیا میتوان رهرو ابا عبدالله ۰ع) بود؟ بسیار باید دوید.

* سلام آقاابراهیم و شیرین خانم. انشاءالله خداوند یاری‌تان کند. آقا ابراهیم خوشا بحالتان که چنین مونسی دارید. انشاءا خداوند به شیرین خانم سلامتی بدهد واجر زحمات ایشان را فقط خدا باید بدهد. ایکاش جوانان امروزی عشق‌ورزی را از شیرین خانم و آقا ابراهیم بیاموزند
از خداوند می‌خواهم هر چه زودتر به حرمت حضرت عباس به آقای ابراهیمی سلامتی عطا کند و از زندگی لذت ببرند برای ما بیچارگان نیز دعا کنید.

* کاش چند تا عکس از زمان جبهه و جنگ این سردار هم می گذاشتید.

* آفرین بر این بانوی فداکار؛ امیدوارم روز رستاخیز ما شرمنده شهدا و جانبازان نباشیم

* به نظر من کمترین کاری که می‌شه برای این عزیزان کرد اینه که به یادشون باشیم و دسته‌گل‌های انقلاب از نظر پزشکی غمی نداشته باشن. به غیرت خانواده‌اش باید تبریک گفت.

* واقعا دلخراش است. آيا مسئولين ارتش به توصيههاي مقام معظم رهبري براي بازديد از اين اسوه هاي ايثار عمل كرده اند؟آيا نمي توان يك پرستار از ارتش براي او اختصاص دهند كه كمكي به خانواده صبورش باشد؟