دغدغه اصلی مسوولان بازگشت زائران است

به گزارشافکارنیوز،سردار سرتیپ ' علی فضلی ' اظهار کرد: با توجه به حجم بالای تردد خودرو به سمت مرز مهران، جاده اصلی ایلام به مهران به یک پارکینگ نیمه متحرک تبدیل شده است.

وی با اشاره به عشق و ارادت وصف نشدنی مردم به اباعبدالله الحسین(ع) افزود: در این روزها شاهد بزرگترین عملیات فرهنگی در دنیا هستیم.

سردار فضلی گفت: با کار جهادی تمهیدات امنیتی و ترافیکی لازم برای بازگشت هموطنان به کشور اندیشیده شده اما باید عزاداران با صبر و حوصله، برگشت خود را به استان های کشور مدیریت کنند.

فرمانده انتظامی استان ایلام نیز در این بازدید تاکید کرد: پلس با تمام ظرفیت های موجود سعی می کند بسترهای مناسب را برای بازگشت زائران حسینی از مرز مهران به شهرهای خود را فراهم کند.

سردار ' علی دولتی ' به تلاش شبانه روز ماموران پلیس بخصوص پلیس گذرنامه در مرز مهران اشاره کرد و یادآور شد: نیروی انتظامی اکیپ های ثابت و سیار را در جاده های ارتباطی مستقر کرده تا از تصادفات حادثه ساز جلوگیری کند.

مرز بین المللی مهران به دلیل نبود امکانات جابجای، انتقال و اسکان در آنسوی مرز از سوی طرف عراقی برای از حضور زائران در راهپیمایی اربعین تعطیل شده و هم اینک امکان خروج از این مرز وجود ندارد.

در دو هفته اخیر بیش از ۶۰۰ هزار زائر از این مرز برای شرکت در آیین اربعین حسینی به عراق سفر کردند.