واکنش زائران کربلا به صدای انفجار خمپاره‌ها

به گزارش افکارنیوز، شاهدان عینی واکنش زائران کربلای معلی به شلیک چند فروند موشک به سوی این شهر در روز پنجشنبه را گزارش دادند.

بر اساس گزارش آستانه مقدس امام حسین(ع)، اقدام تکفیری‌های تروریست در شلیک چند موشک به سوی کربلا، در پنجشنبه‌شب، با این هدف که موجی از رعب و وحشت را میان زائران ایجاد کنند، نتیجه‌ای معکوس داشت به طوری که زائران کربلای معلی با شنیدن صداهای مهیب انفجار، با فریاد «لبیک یا حسین» روانه مرقد امام حسین(ع) شد تا شاید افتخار شهادت نصیبشان شود.

بر اساس این گزارش، آنها با این واکنش به تکفیری‌ها اعلام کردند که در بیعت با امام حسین(ع) هستند و این بیعت را نمی‌شکنند حتی اگر این امر به قیمت جانشان تمام شود.

منابع آگاه اعلام کردند که تکفیری‌های داعش به سوی مناطقی دور از حضور زائران حسینی(ع) موشک شلیک کرده بودند و محل انفجارها، اطراف شهر کربلا بود. سرویس‌های امنیتی نیز بلافاصله عملیات برای شناسایی عاملان این حمله را آغاز کردند و پس از مدتی کوتاه عاملان آن را نیز دستگیر کردند.

کربلای معلی که امسال شاهد حضور میلیونها زائر مسلمان در روز اربعین است، با ۴۰ هزار نیروی امنیتی تحت حفاظت قرار گرفته است و وزرای کشور و دفاع به دستور نخستوزیر تمام تلاش خود را وقف تامین امنیت زائران کردهاند.