تبلیغات کاشت مو با سلول های بنیادی دروغ است

به گزارشافکارنیوز،دکتر محمد علی نیلفروش زاده در حاشیه برگزاری چهاردهمین کنگره سالانه انجمن متخصصین پوست ایران، با بیان اینکه تولید سلول های بنیادی نیازمند شرایط بسیار ویژه و در اختیارتعداد محدودی از دانشگاه های علوم پزشکی است، گفت: برخی از افراد با تبلیغات نادرست در خصوص کاشت مو و بهره گیری از سلول های بنیادی در این خصوص، همچنین جوانسازی پوست و رفع چین و چروک با استمسل(سلول بنیادین) قصد گمراهی و دریافت مبالغ گزافی از هموطنان را دارند.

به گفته وی، اکنون تولید سلول های بنیادی توسط دو دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و تهران در شرایط بسیار خاص و با ابزارهای تخصصی پیشرفته در محیط عاری از میکروب یعنی کلین روم(اتاق تمیز) قابل انجام است.

نیلفروش زاده گفت: در برخی موارد شاهد تبلیغ برای انجام " پی آر پی " به عنوان تکنیکی که در آن از سلول های بنیادی استفاده می شود هستیم که این مطلب کذب است و تزریق سلول های خونی فرد طی روش " پی آر پی " با بحثتزریق سلول های بنیادی بسیار متفاوت است.

او ضمن هشدار به اینگونه افراد سودجو به مردم هشدار داد که فریب این تبلیغات دروغین و غیر اخلاقی را نخورند و در مواجهه با چنین مواردی، مراتب را به معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی محل خود اطلاع دهند.

این متخصص و جراح پوست و مو تاکید کرد: کشت سلول های بنیادی در شرایط خاص قابل انجام است و در مطب شخصی یا کلینیک ها امکان تولید، تکثیر و تلخیص آن وجود ندارد.