نظارت بر عملکرد شهرداری از طریق سیستم الکترونیک

به گزارشافکارنیوز،مهدی چمران در ادامه یکصد و بیست و سومین جلسه شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه در سال‌های گذشته اقدامات خوبی در شورا و به ویژه در حوزه نظارت و شفافیت مالی شهرداری صورت گرفته است، گفت: در بخش مسائل مالی، قدم‌هایخوبی برداشته شده است که البته با کمبودهای فراوانی نیز روبه‌رو هستیم و می‌بایست اصلاحاتی در این زمینه صورت گیرد.

وی با اشاره به سخنان سالاری رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری مبنی بر اینکه گزارشات حسابرسی دیرتر از موعد مقرر به شورا ارسال می‌شود، گفت: این گزارشات به موقع تأییدیه می‌شود اما جهت تکمیل شدن آن، مجدداً به سازمان مربوطه ارجاع داده می‌شود.

وی گفت: دلیل این کار رفع نواقص و اشکالات است چرا که ما اعتقاد داریم گزارشاتی که به شورا ارسال می‌شود باید دقیق و کامل و قابل استفاده باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: ما اعتقاد داریم که باید چشم‌های دیده‌بان و نظارت قوی‌ای را داشته باشیم و در این زمینه تأکید داریم که باید راه‌اندازی سیستم الکترونیکی، تمام پروانه‌ها و مراحل ساخت و سازها را نظارت کنیم و درنهایت مجبور به تخریب نشویم.

چمران در ادامه با انتقاد از عملکرد سازمان نظام مهندسی گفت: در روزهای اخیر و در خصوص تخریب طبقه هفتم پاساژ علاءالدین، دوستان ما در این مجموعه اعلام داشتند که طبقه اشاره شده از نظر امنیتی مشکلی را نداشته است که امیدواریم این موضوعات غیرکارشناسی مطرح نشود.