دور شدن داعش از مرزهای کشور

به گزارشافکارنیوز،سردار اسماعیل احمدی مقدم در استان بوشهر در جمع خبرنگاران، گفت: پلیس تلاش دارد تا در توسعه استان پیشگام باشد و نقش خود را در مقابل مردمی که مدافعان تاریخی کشور در مقابله با استعمار هستند، ایفا کند.

وی افزود: خوشبختانه در سال های اخیر همکاری مشترک ما با کشورهای حوزه خلیج فارس در وضعیت مطلوبی قرار گرفته است بطوریکه در زمینه های امنیتی مشترک با همسایه‌های جنوبی به تقویت روابط دو جانبه و چند جانبه پرداخته ایم؛ تبادل اطلاعات در این راستا بصورت منظم و آنلاین صورت می گیرد و در حال حاضر نیز هیئت دریابانی پلیس ایران برای افزایش تعاملات به قطر سفر کرده است.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه امنیت موضوعی است که برای همگان قابل درک است، گفت: براساس آماری که کشورهای همسایه در دیدارهای حضوری و دوجانبه اعلام کرده اند، شاهد کاهش ۱۰ درصدی جرائم مشترک هستیم و تلاش داریم این ارتباطات را بیش از پیش و در تمام زمینه ها از جمله استرداد مجرمان گسترش دهیم؛ البته این کشورها در برخی از موارد با نیات سیاسی رغبتی به همکاری مشترک در برخورد با جرائم ندارند.

احمدی مقدم ادامه داد: در خصوص جرائم داخلی نیز در ۹ماه سال جاری شاهد کاهش ۷ درصدی جرائم رانندگی هستیم و سرقت نیز یک تا سه درصد کاهش داشته است؛ با توجه به تقویت حرفه ای گرایی در پلیس نیز سرعت کشف افزایش داشته است، در حوزه مرز و دریا نیز با تقویت دریابانی و دو برابر شدن امکانات آن در برنامه پنجم در مبارزه با جرائمی مانند قاچاق کالا و سوخت و مبارزه با مواد مخدر، توفیقاتی داشته ایم.

وی افزود: کشف ۵ تا ۶ میلیونی سوخت در بندر لنگه طی چند روز نیز موید این مدعاست و این قاچاق در این منطقه در حالی است که استان های جنوبی، خود تولید کننده سوخت هستند.

احمدی مقدم به راهبردهای نیروی انتظامی در مبارزه با مفاسد اقتصادی، اشاره کرد و گفت: بدنبال ارتقاء جایگاه ساختاری پلیس در حوزه مبارزه با جرائم اقتصادی هستیم؛ هم اکنون در حال رایزنی و تفاهم در خصوص تشکیل پلیس اقتصادی با وزیر اقتصاد هستیم تا حوزه پیشگیری از این جرایم را به وجود آوریم، این اراده در کشور در حال شکل گیری است و پلیس نیز آن را عملیاتی می کند.

فرمانده ناجا با اشاره به حضور گروه تروریستی داعش در فاصله ۴۰ کیلومتری مرز ایران در گذشته، گفت: این گروه با تلاش ارتش و مردم عراق به عقب رانده شدند و ما نیز در مرزهای ایران هیچ حادثه ای در این زمینه نداشتیم؛ حضور نظامی در مرزهای ایران منتفی است و ما به عنوان نیروی انتظامی در مرزها آمادگی کامل داریم.

وی در مورد وضعیت امنیت در استان بوشهر نیز گفت: وضعیت امنیتی این استان در حال افزایش است این در حالیست که در گذشته این استان درحوزه جرائم خشن رتبه مناسبی نداشت اما امروز چه در جرائم خرد و چه در حوزه جنایی وضعیت مطلوبی یافته است بطوریکه پرونده جرائمی چون سارقان به عنف و قتل در این استان به صورت کامل بسته شده است.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: الحمدالله این استان براساس ارزیابی های هیئت بازرسی در دو بعد اقدامات درون و برون سازمانی عملکرد خوبی داشته بطوریکه از بین ۱۸ استانی که تاکنون مورد ارزیابی و بازرسی قرار داد شده، رتبه چهارم به استان بوشهر اختصاص یافته است و در حوزه افکار سنجی نیز، نظرات مردم بوشهر نشان از بهبود وضعیت و رضایتمندی آنان دارد.

فرمانده ناجا در خصوص امر به معروف و نهی از منکر نیز گفت: براساس قانون، احکام فقهی و وظیفه عمومی تذکر زبانی در امر به معروف و نهی از منکر تأکید شده است.

احمدی مقدم در پایان به برگزاری کنسرت ها و صدور مجوز نیز اشاره کرد و گفت: در این مورد باید دقت بیشتری صورت گیرد و ما نیز از این حساسیت ها حمایت می کنیم، اما جایی که طبق تشخیص مراجع قانونی مجوز صادر شود، پلیس نیز از تصمیم قانونی حمایت می کند و ما نیز سعی می کنیم با مدارا با این گونه از موارد رفتار کنیم و در نهایت پلیس تابع قانون است و راه های اعتراض به صورت عمومی نیز برای همه باز است.