نصب فیلتر دوده بر روی اتوبوس دیزل پایتخت

به گزارشافکارنیوز،سید جعفر تشکری هاشمی درحاشیه سومین همایش ملی مدیریت آلودگی هوا و صدا در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه توسعه حمل ونقل عمومی اصلی ترین راهکار برون رفت از وضعیت بحرانی آلودگی هواس پایتخت است تصریح کرد: تمام تلاشمان بر این است سهم تردد وسایل نقیله شخصی را در سطح شهر کاهش دهیم به همین منظور طی سنوات گذشته بالغ بر ۶۰ درصد بودجه شهرداری تهران به توسعه حمل ونقل عمومی با اولویت مترو اختصاص یافته است.

وی با اشاره به اینکه در لایحه بودجه پیشنهادی شهرداری تهران در سال ۹۴ نیز توسعه مترو سرفصل بودجه شهرداری قرار دارد گفت: اکنون خط ۳،۶ و ۷ مترو تهران اولویت نخست در بخش حمل ونقل عمومی است که با جدیت در حال ساخت هستند.

معاون شهردار تهران با اشاره به توسعه کمی و کیفی خطوط اتوبوس تندرو در شهر تهران اظهار داشت: تمامی این اقدامات به این سبب است که بتوانیم سهم حمل ونقل عمومی را افزایش دهیم.

تشکری هاشمی در ادامه به برخی اقدامات شهرداری تهران به منظور کاهش تولید آلاینده های ناشی از تردد وسایل نقلیه اشاره کرد. گفت: با توجه به اینکه موتور سیکلت ها کاربراتوری سهم عمده ایی در تولید آلاینده های ذرات معلق دارند در سال جاری جایگزینی موتور سیکلت برقی را دردستور کار قرار دادیم بطوریکه اکنون بیش از ۳ هزار درخواست جایگزینی ثبت شده و به محض تحویل موتورسیکلت از سوی سازندگان، وارد چرخه حمل ونقل شهر تهران خواهند شد.

معاون شهردار تهران در ادامه از اجرای پایلوت نصب فیلتر دوده بر روی ۳۰ دستگاه اتوبس دسزل شهر تهران خبر داد و گفت : اکنون در مرحله سنجش و بررسی هستیم و پس انجام ازمون وخطا ها در این طرح از ابتدای سال ۹۴ عملیات نصب فیلتر دوده بر روی تمامی اتوبوس های دیزل شهر تهران آغاز خواهد شد .