افت دما در سواحل شمالی کشور

به گزارشافکارنیوز،امین حسین نقشینه با اشاره به فعالیت سامانه بارشی جدید در مناطق مختلف کشور، اظهار داشت: به سبب ورود و فعالیت سامانه بارشی جدید در کشور هم‌اکنون شاهد بارش برف و باران در آذربایجان غربی، سواحل شمالی گیلان و مازندران و همچنین فارس و یزد هستیم.

کارشناس سازمان هواشناسی در ادامه با اعلام اینکه گستره بارش‌ها در دامنه‌های جنوبی البرز و شرق کشور خواهد بود، افزود: بارش‌ها در مناطق مرتفع و سردسیر عمدتا به شکل برف خواهد بود.

به گفته وی؛ از ساعات پایانی امروز جریانات شمالی تقویت و موجب افت دمای هوا در سواحل شمالی کشور می‌شود.

نقشینه در ادامه بیان داشت: نکته قابل توجه فعالیت این سامانه بارشی در این است که شاهد بارش باران در سیستان و بلوچستان طی دو روز آینده خواهیم بود.

وی یادآور شد: از ابتدای سال زراعی میانگین بارندگی‌ها در سیستان و بلوچستان بسیار اندک بود اما با ورود این سامانه بارشی، طی دو روز آینده شاهد بارش قابل ملاحظه باران در این منطقه خواهیم بود.

این کارشناس سازمان هواشناسی همچنین ابراز داشت: بر همین اساس در این هفته شاهد بارش برف و باران در مناطق غربی کشور از جمله کرمان، یزد، هرمزگان و فارس خواهیم بود ضمن آنکه بارش‌ها در استان‌های جنوب و جنوب شرق کشور طی دو روز آینده قابل ملاحظه خواهد بود.

وی بیان داشت: از اواخر وقت سه‌شنبه هفته جاری سامانه بارشی از مرزهای کشور خارج و در مناطق پاکستان و افغانستان متمرکز خواهد شد.

نقشینه همچنین با اشاره به افزایش ابر در آسمان تهران، بیان داشت: بارشها عمدتا در مناطق مرتفع پایتخت رخ میدهد.