حزب‌الله لبنان و سپاه پاسداران افتخاری برای جهان اسلام

به گزارشافکارنیوز،آیت‌الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه در جلسه امروز مسئولان عالی قضایی با تبریک و تسلیت به مناسبت شهادت تعدادی از رزمندگان حزب الله لبنان و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مقابله با جریان­‌های تروریستی و تکفیری منطقه، گفت: خط شهادت خطی است که راه را برای مؤمنان و گسترش تعالیم نورانی اسلام باز می­‌کند و موانع ایجاد شده از سوی دشمنان اسلام بر سر راه گسترش این دین نورانی به قلوب حق مداران را از پیش رو بر می­‌دارد.

رئیس قوه قضاییه با تأکید بر اینکه تعالیم اسلامی و ماهیت ضد ظلم دین مبین اسلام به راحتی برای مردم جهان قابل دسترس نبوده است چون دشمنان همواره در این راه مانع تراشی می­‌کنند، ‌ گفت: جهاد جهادگران مسلمان و شهادت شهدا از بدو طلوع اسلام تا دوران معاصر و پیروزی انقلاب اسلامی موجب شکوفایی، تبلیغ و گسترش اسلام بوده است.

آیت‌الله آملی لاریجانی «حزب الله لبنان» و «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی» را افتخاری برای جهان اسلام و آزادی­خواهان جهان دانست و افزود: حزب الله لبنان و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به خوبی در مقابل دشمنان ایستاده­‌اند و شهادت جمعی از اعضای حزب الله لبنان و سپاه پاسداران در مقابله با جنایات و تجاوزات گروه­‌های تکفیری و تروریست نشان می­‌دهد که برای این مبارزان و جهادگران در راه دفاع از کیان اسلام و حفظ استقلال مسلمانان، شیعه و سنی مطرح نیست و اهل تسنن را برادران خود می­‌دانند؛ اما قاطعانه در مقابل گروه­‌های تکفیری می­‌ایستند.

رئیس قوه قضاییه حمایت کشورهای غربی از گروه­‌های تکفیری را نشانه­‌ای از پیوند میان این گروه­‌ها و کشورهای غربی و دشمنان «اسلام واقعی» توصیف و تأکید کرد: رزمندگان حزب الله در مقابله با گروه­‌های تکفیری شهید شده­‌اند و در این جنایت می بینیم که رژیم غاصب صهیونیستی به همراه کشورهای غربی از این گروه‌های تکفیری تروریستی به صورت همه جانبه حمایت می­‌کنند.

آیت الله آملی لاریجانی افزود: با اینگونه حمایت­‌ها، پیوند میان گروه­‌های تکفیری و سلفی با دشمنان اسلام و یک رژیم تروریست و کودک کش و دروغ آنان درباره دفاعشان از اسلام و مردم سوریه آشکار شده است.
رئیس قوه قضاییه با اشاره به اینکه دشمنان اسلام به نقش مهم شهادت در تداوم اقتدار و قدرت مسلمانان واقف نیستند، گفت: دشمنان اسلام باید بدانند که خط شهید پرور شیعه در مقابل زورگویی­‌ها و ظلم آنان علیه مسلمانان و انسان­‌های آزاده ساکت نمی­‌نشیند و با ریختن خون هر شهید صدها مسلمان دیگر آماده شهادت و دفاع از مقدسات و تعالیم اسلام و کیان ملت­‌های مسلمان می­‌شوند.

آیت الله آملی لاریجانی بیداری مسلمانان ­­در جهان را حاصل حرکت شهادت طلبانه و مقاومت ملت ایران در مقابل دشمنان اسلام دانست و تأکید کرد: حرکت عظیم ملت ایران در پیروزی انقلاب اسلامی موجب بیداری حقیقی دیگر ملت­‌های مسلمان شده است و هر کشور و ملتی که مسیر عقلانی و منطقی شیعه را سرلوحه خود قرار داده است، به درستی در مقابل دشمنان ایستادگی می­‌کند.

رئیس قوه قضاییه در ادامه سخنان خود به توهین­‌های مکرر رسانه­‌های غربی به مقدسات مسلمانان اشاره کرد و افزود: توهین­‌های مکرر رسانه­‌های غربی علیه مقدسات اسلام را محکوم می‌کنیم و می­‌گوییم که این رویه غیر عقلانی و غیر انسانی و توهین آشکار به بیش از یک میلیارد مسلمان با هیچ معیاری حتی معیارهای لیبرالی قابل پذیرش نیست.

آیت الله آملی لاریجانی با اشاره به اینکه «حرکت­‌های اخیر و توهین­‌های مکرر به مقدسات مسلمانان و نیز توهین به ساحت مقدس نبی اکرم اسلام اصل این مسئله یعنی ترور اولیه انجام شده در پاریس و اهداف و مقاصد آن را در هاله­‌ای از ابهام قرار می­‌دهد» تأکید کرد: بعید نیست داستان ترور اخیر و روند بعدی آن در فضا­سازی­‌های رسانه­‌ای و حملات گسترده به مسلمانان مانند جریان ۱۱ سپتامبر حرکتی مشکوک و توطئه­‌ای برای بد­­نام کردن مسلمانان و ایجاد اسلام هراسی باشد.

رئیس دستگاه قضا ظلم و ستم غربی­‌ها علیه مسلمانان و ملت­‌های آزاده جهان، استعمار کشورهای دیگر از سوی غربی­‌ها و حتی برده­‌داری نسل­‌های قبلی آنان را پیشینه­‌ای سیاه و تاریک برای غربی­‌ها در مقابله با ملت­‌های دیگر دانست و گفت: از چنین افرادی که پیشینیان آنان دارای سابقه جرم و جنایت و برده­‌داری علیه انسان­‌ها در نقاط مختلف جهان هستند چندان هم بعید نیست که نتوانند نورانیت ارزش‌های الهی و خصوصاً ذات مقدس نبی اکرم را درک کنند و به خود اجازه توهین به مقدسات بیش از یک میلیارد مسلمان را بدهند و اقدامات تحریک آمیز علیه مسلمانان به عمل آورند.

آیت الله آملی لاریجانی با تأکید بر اینکه «حتی غربی­‌های معتقد به اصل آزادی و لیبرالیسم نیز توهین آشکار به افراد به استناد اصل آزادی را، غیر قابل قبول می­‌دانند» تصریح کرد: جای تأسف است که غربی­­‌های مدعی آزادی و احترام به حقوق بشر توهین به مقدس­ ترین مقدسات بیش از یک میلیارد مسلمان را جایز و مبتنی بر اصل آزادی می­‌دانند اما اظهارنظر راجع به «هولوکاست» را بر­نمی­‌تابند و افراد منتقد این جریان را مجازات می­‌کنند.

رئیس قوه قضاییه خواستار تجدیدنظر وزارت امور خارجه کشورمان در نحوه تعامل با دولت‌های غربی و حامیان جریان­ توهین اخیر به اسلام و مسلمانان شد و افزود: شنیده شده که نخست وزیر انگلیس هم ادعا کرده که توهین به ادیان اشکالی ندارد و آزاد است. اگر این سخن درست باشد باید به آنان گفت شرمتان باد که توهین به ذات مقدس نبی اکرم و تعالیم نورانی ادیان را تجویز می‌کنید اما انکار ماجرای مشکوک هولوکاست را ممنوع و منکرین را مستحق زندان می‌دانید.

آیت الله آملی لاریجانی تصریح کرد: توصیه برادرانه ما به دولتمردان عزیز کشورمان و مسئولان وزارت خارجه این است که تعامل، رفتار و گفتار خود در مقابل اینگونه افراد و جریان­‌ها را متناسب با نحوه رفتار و گفتار آنان تنظیم کنند و پاسخ روشن و قاطعی به توهین کنندگان و حامیان آنها بدهند تا همگان بدانند که هیچ کسی و به هیچ بهانه­‌ای حق توهین به مقدسات مسلمانان را ندارد.

در جلسه امروز مسئولان عالی قضایی پس از بررسی آخرین وضعیت دستگاه قضایی کشور بخش دوم گزارش رئیس سازمان زندانها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور در خصوص مشکلات و وضعیت زندانها ارائه و دستورهای لازم از سوی رئیس قوه قضاییه صادر شد.