به گزارشافکارنیوز،فاطمه عالیا نماینده مجلس شورای اسلامی در مراسم تجلیل از مدال آوران پاراالمپیک اینچئون که پیش از ظهر امروز در سالن سوره برگزار شد با اشاره به عزت ورزشکاران اینچئون اظهار کرد: بزرگی و عزت و جوانمردی در زنان و مردان قهرمان اینچئون به وضوح دیده می‌شود و مجلس در تلاش است تا با اساسنامه پارا المپیک را به گونه‌ای تغییر دهد که از لحاظ بودجه به استقلال برسد.

وی افزود: در حال حاضر بودجه المپیک ۴۰ میلیارد است که ۷ میلیارد آن به پارا المپیک اختصاص دارد که با وجود ۲۰۰ مدال آور در این عرصه این بودجه بسیار کم است و در تلاش برای افزایش بودجه با در نظر گرفتن چارچوب اقتصاد مقاومتی هستیم که بتوانیم بودجه ۴۰ میلیاردی را به ۸۰ میلیارد برسانیم و بودجه پاراالمپیک نیز به سه برابر که ۲۰ میلیارد است برسد.

آلیا ضمن تقدیر از ورزشکاران تصریح کرد: از تمام خواهران و برادران ورزشکار در رقابت‌های بین‌المللی تقدیر می‌کنیم اما در تلاش هستیم تا برای ورزش بانوان تبعیض قائل شویم و البته این تبعیض، تبعیض مثبت است تا عدالت جنسیتی بر این امر محقق شود.

نماینده مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در دهه فجر و انقلاب شکوهمند اسلامی هستیم همان انقلابی که در سال های گذشته نهال آن توسط امام کاشته شد و به دست توانای مقام معظم رهبری به بار نشست و امروز شاهد عزتمندی و افتخار آفرینی این انقلاب در عرصه‌های مختلف هستیم.

وی افزود: امیدواریم که این عزت در عرصه پارلمانی نهادینه شود و کشورهای دیگر نیز از این الگو بگیرند و قهرمانانی که در اینچئون سرود جمهوری اسلامی ایران و پرچم ایران را به احتزاز درمی‌آورند عزت کشور را در برابر دشمنان ترسیم می‌کنند.

وی ضمن تقدیر از تیم مذاکره کننده عنوان کرد: دشمنان به هوش باشند که با پیاده‌روی با سفیران کشور ما نمی‌توانند ایران را تسلیم کنند و ایران با جوانمردی ورزشکاران و مردم غیور در برابر دشمنان خواهد ایستاد.

آلیا در پایان گفت: بسیاری از ملتها سعی می کنند تا در مراسم سالگرد انقلابشان گروهی را برای جشن گرد هم بیاورند اما مردم خودجوش ما همیشه به پیشواز این جشن بزرگ شکوهمند انقلاب اسلامی بدون دعوت میروند.