افزایش نمایندگان رسانه‌های خارجی برای ۲۲ بهمن

به گزارشافکارنیوز،محمدمنصور کوشش اظهار داشت: حضور نمایندگان مقیم و غیرمقیم رسانه‌های خارجی برای پوشش مراسم راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است، به طوری که در سال جاری مجموعا ۲۱۵ نماینده خبری شامل خبرنگار، عکاس و عوامل گروه‌های تلویزیونی از ۹۴ رسانه ۲۵ کشور جهان با حضور در راهپیمایی، این مراسم باشکوه را پوشش خواهند داد.

وی ادامه داد: علاوه بر ۱۲۸ نماینده و خبرنگار مقیم رسانه‌های خارجی وابسته به ۵۷ رسانه، تعداد ۸۷ نماینده و خبرنگار غیرمقیم از ۳۷ رسانه منطقه‌ای و بین‌المللی نیز در این مراسم شرکت خواهند کرد. علاوه بر این تعداد زیادی از خبرنگاران مقیم وابسته به خبرگزاری‌ها و رسانه‌های خارجی نیز با استفاده از اخبار لحظه به لحظه صدا و سیما و خبرگزاری‌های ایران، از دفاتر خود نسبت به پوشش این مراسم اقدام خواهند کرد.

مدیرکل رسانه‌های خارجی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: میزان مشارکت نمایندگان غیرمقیم رسانه‌های خارجی در پوشش مراسم ۲۲ بهمن سال جاری بیش از ۵۰ درصد افزایش داشته است.

کوشش همچنین خاطرنشان کرد: جمهوری آذربایجان، اسپانیا، استرالیا، ایتالیا، افغانستان، آلمان، امارات، آمریکا، انگلستان، ترکیه، چین، ژاپن، سوریه، عراق، فرانسه، فلسطین، قطر، کویت، لبنان، لوگزامبورگ، سوئد، کانادا، مجارستان، مصر و تونس کشورهایی هستند که رسانههای آنها اخبار راهپیمایی به ویژه سخنرانی رئیس جمهور را به شکل مستقیم به جهان منعکس خواهند کرد.