۶۴۲ میلیارد اموال مه‌آفرید در اختیار سازمان فروش اموال تملیکی

به گزارشافکارنیوز،غلامعلی ریاحی درباره مزایده بخشی از اموال مه‌آفرید امیر خسروی متهم اصلی فساد کلان بانکی که حکم اعدام وی سوم خرداد ماه امسال اجرا شد اظهار داشت: سابقا دادستانی تهران در اجرای رای دادگاه انقلاب علیه مه آفرید امیر خسروی، مبلغ ۶۴۲ میلیارد تومان از اموال وی را به عنوان جریمه به سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی انتقال داد.

وکیل مدافع گروه توسعه سرمایه‌گذاری امیرمنصور آریا اضافه کرد: این اموال شامل معادل ۲۱۰ میلیارد تومان املاک متعلق به مه‌آفرید امیرخسروی و ۴۳۲ میلیارد تومان سهام وی در گروه ملی صنعتی فولاد ایران است.

ریاحی اضافه کرد: اکنون به نظر می‌رسد سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی از محل همان املاک، معادل ۱۸۹ میلیارد تومان را به مزایده گذاشته تا وجوه حاصله را به خزانه واریز کند.

پیشتر اردشیر محمدی رییس سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی از مزایده اموال مه‌آفرید امیرخسروی خبر داده و گفته است: در این مرحله ۱۸۹ میلیارد تومان از اموال مه‌آفرید شامل ۳۸ باب ملک که ۱۱ باب آن تجاری و مابقی مسکونی است، به صورت مزایده به متقاضیان عرضه می شود.

به گفته وی آگهی مزایده این اموال از ۲۱ بهمن ماه سال جاری تا ۴ اسفند ماه در روزنامههای کثیرالانتشار منتشر میشود و روز ششم اسفند ماه سال جاری نیز پاکتهای مزایده بازگشایی خواهد شد، ضمن آنکه مابقی اموال نیز در سال بعد تعیین تکلیف میشوند.