به گزارشافکارنیوز،مصوبه افزایش کرایه تاکسی‌ها برای سال جدید در حالی در فرمانداری بررسی می‌شود که در برخی خطوط مبلغ ورودی و کرایه‌ها بدون نصب هیچ گونه برچسبی افزایش یافته و این در حالیست که معاون سازمان تاکسیرانی شهر تهران اعلام کرده که شهروندان این تخلفات را از طریق سامانه ۱۸۸۸ اعلام کنند تا با رانندگان متخلف برخورد شود.

مهدی اسماعیل بیگی در تشریح جزئیات این خبر گفت: هرگونه افزایش نرخ کرایه تاکسی‌ها منوط بر توزیع برچسب خواهد بود به گونه‌ای که هر هنگام به هر مناسبت و موضوعی همچون اصلاح سوخت و آغاز سال جدید، بنا بر مصوبه شورای شهر نرخ کرایه تاکسی ها افزایش یابد؛ هیچ یک از تاکسی ها تا زمان توزیع برچسب حق افزایش نرخ را ندارند.

وی با بیان اینکه هیچ راننده تاکسی حق افزایش نرخ کرایه را تا زمان توزیع برچسب‌های جدید ندارد از مسافران خواست که مابه التفاوت را پرداخت نکرده و در صورت اجبار با سامانه ۱۸۸۸ تماس گرفته و پلاک تاکسی مربوطه را اعلام کنند.

اسماعیلبیگی در خاتمه با اشاره به آئیننامه جدید انضباطی سازمان تاکسیرانی نیز گفت: این رانندگان متخلف به هیات انضباطی معرفی و بر مبنای جریمه، باید به مسافر خسارت پرداخت کنند و در صورت تکرار تخلف نیز امتیاز تاکسی رانندگان متخلف ابطال میشود.