احراز هویت پیکر یک شهید پس از ۳۲ سال

به گزارشافکارنیوز،شهید " فتح الله نظری " فرمانده یکی از گروهان‌های رزمی عملیاتی لشکر ۳۲ انصارالحسین پس از ۳۲ سال چشم انتظاری خانواده، شناسایی شد.

شهید نظری متولد ۱۳۴۴ در روستای زیرآبیه ملایر است. وی در تاریخ ۱۵ مرداد ۶۱ در عملیات ثارالله در منطقه آق داغ به شهادت رسید و در سال ۹۲ در پایگاه شکاری شهید فکوری تبریز به عنوان شهید گمنام دفن شد.

پیکر این شهید بزرگوار در اواخر بهمن ماه سال جاری پس از ۳۲ سال چشم انتظاری خانواده از طریق آزمایش DNA شناسایی شد.

بنابر این گزارش، تعدادی از فرماندهان و مسئولین نیروی هوایی ارتش مانند امیر سرتیپ دوم عادل قاسمی تمر جانشین و معاون هماهنگ کننده اداره عقیدتی سیاسی، امیر سرتیپ دوم بهرام علی دودانگه معاون نیروی انسانی، حجت الاسلام و المسلمین سعید نصیرالاسلامی معاون تبلیغات و روابط عمومی، امیر سرتیپ دوم افسری فرمانده پایگاه شهید نوژه، سرگرد خادمیان مدیر ایثارگران و جمعی از پیشکسوتان نهاجا روز جمعه ۱ اسفندماه با حضور در منزل پدر شهید فتح الله نظری، این خبر را به اطلاع پدر این شهید والامقام رساندند.

شایان ذکر است به همین منظور مراسم گرامیداشتی روز دوشنبه ۴ اسفند ماه با حضور خانواده معظم شهید نظری و مسئولین لشگری و کشوری در پایگاه شهید فکوری در جوار مزار این شهید گرانقدر برگزار خواهد شد.

گفتنی مرداد ماه سال جاری نیز شهید علی مددی که به عنوان شهید گمنام در فرماندهی آموزش های هوایی شهید خضرایی نهاجا به خاک سپرده شده بود احراز هویت شد.