عوامل دردهای مفصلی

به گزارشافکارنیوز،حمیدالله افراسیابی دستیار تخصصی طب سنتی ایران درباره دردهای مفصلی اظهار داشت: در ایلات متحده آمریکا ۳۳ درصد از جمعیتشان دچار اختلالات مفصلی هستند که آرتروز شایع ترین بیماری عضلانی - اسکلتی است.

به گفته وی شیوع آرتروز با گذشت سن افزایش پیدا می‌کند و در سن بالای ۶۰ سال می‌توان گفت که بخش اعظمی آنها دچار دردهای مفاصل هستند.

راه برخورد با بیماری‌های مفصلی تغییر سبک زندگی است


دستیار تخصصی طب سنتی ایران افزود: امروزه جوانان و حتی نوجوانان به دلیل سبک زندگی اشتباه به دردهای مفصلی گرفتارند که راه برخورد با بیماری‌های مفصلی تغییر سبک زندگی است.

افراسیابی عنوان کرد: بیماری‌های گوارشی علت اصلی دردهای مفصلی است؛ برخی از افراد هنگام صبح حالت تهوع دارند یا ترش می‌کنند یا شب هنگام خواب از دهانشان آب می‌آید که بر روی متکا نمایان می‌شود، همه این موارد نشان از بیماری گوارشی و ضعف معده است.

نزله از مهمترین عوامل بروز مفاصل است


وی گفت: کسانی خلط پشت حلق دارند و در طول رور این خلط را می‌بلعند، ممکن است دچار دردهای مفاصل شود به ترشحات پشت حلق که این ترشحات از مغز به حلق می‌ریزد نزله نامیده می‌شود که نزله از مهمترین عوامل بروز مفاصل است.

دستیار تخصصی طب سنتی ایران ادامه داد: ورزش کردن باعثکاهش استرس، خواب بهتر، افزایش قدرت عضلانی، تقویت استخوان، افزایش انرژی، کنترل وزن و افزایش اعتماد به نفس می‎شود و همه این عوامل باعثکاهش دردهای مفصلی شده و عضلات و مفاصلی که قدرت خود را از دست می‎دهند، دچار درد، سفتی و سختی می‎شوند.

افراسیابی خاطرنشان کرد: ورزش درد مفصل یعنی دردهای ناشی از التهاب مفصلی یا آرتریت را کاهش داده و فعالیت ورزشی قدرت عضلانی را افزایش میدهد, سفتی مفاصل را کم کرده و انعطاف پذیری را بهبود میبخشد و اعتماد به نفس را افزایش میدهد.