نیازمندان به ایمپلنت به دانشکده‌های دندانپزشکی رجوع کنند

افكار نيوز:استفاده از آلياژهاي مرغوب در ايمپلنتها كيفيت آنها را بالا برده و بيماراني كه نياز به ايمپلنت دارند از ايمپلنتهاي با آلياژ مرغوب كه امتحان خود را پس داده باشند استفاده كنند.

روح‌ا… نوروزی دبیر اجرایی انجمن ایمپلنتولوژی با بیان این مطلب گفت: ایمپلنت‌ها باید حداقل سابقه ۳۰ ساله داشته و کارهای تحقیقی روی آنها انجام شده باشد. یک ایمپلنت خوب همچنین باید دارای داکیومنت(آرشیو) بوده و از آلیاژهای مرغوب در آن استفاده شده و قبلاً امتحان خود را پس داده باشد.

وی مراجعه مردم به متخصصان دندانپزشکی را در دانشکده‌های دندانپزشکی برای دریافت هرگونه اطلاعات قبل از هر اقدامی برای ایمپلنت ضروری دانسته و اظهار داشت: نیازمندان به ایمپلنت با دریافت اطلاعات از سایت‌های معتبر دندانپزشکی و یا مراجعه حضوری به دانشکده‌های دندانپزشکی می‌توانند اطلاعات لازم را در این زمینه کسب کنند.

وی ادامه داد: ایمپلنت‌ها باید زیرنظر گروه علمی آی. تی. آی(تیم بین‌المللی ایمپلنت) هدایت شده و دارای استانداردهای لازم اعلام شده توسط این گروه باشند.

وی درخصوص نامرغوب بودن برخی ایمپلنت‌ها در برخی تراکت‌های تبلیغاتی موجود در بازار گفت: یک ایمپلنت خوب باید مانند یک عضو بدن انجام وظیفه کند و بعد از مدتی لثه‌ها را از بین نبرد زیرا ایمپلنت مثل پوشاک قابل تعویض نیست.

وی بهترین جایگزین دندان از بین رفته را ایمپلنت دندانی معرفی کرده و اضافه کرد: ایمپلنت خوب درصد برگشت‌پذیری کمی دارد، مردم باید توجه کنند برای استفاده از یک ایمپلنت حتماً به افراد متخصص مراجعه کنند.

انتهای پیام / ب.