دو روش ضدعفونی کردن گوشی و تبلت

به گزارشافکارنیوز،این معضل موجب برداشت‌های مختلفی از کثیفی و پاکی یک دستگاه موبایل یا تبلت در اذهان عمومی می‌شود؛ اخیرا هم با پدیدار شدن حسگر اثر انگشت روی گوشی‌ها این معضل دو چندان شده و مداوم آثار لک روی نمایشگرهای لمسی دیده می‌شود.

البته موضوعاتی از قبیل بازی مداوم با گوشی و تبلت را هم نباید فراموش کرد، احتمالا در این حالت چیزی جز لکه روی نمایشگرها دیده نمی‌شود.

قطعا تمیز نگاه داشتن نمایشگر گجت‌ها علاوه بر جذاب جلوه دادن آنها می‌تواند منجر به طول عمر آنها نیز شود از این رو دو روش پاک نگاه داشتن ظاهری دستگاه‌های الکترونیکی و ضدعفونی کردن آنها ارائه می‌شود.

راهکار اول:

۱. پارچه میکرو فیبری(نرم و بدون پرز) را آماده کنید؛ البته این به معنای زیر و رو کردن بازار جهت یافتن پارچه‌ای خاص نیست بلکه می‌توان از دستمال‌های عینک نیز که همین کارایی را دارد، استفاده کرد.

برخی دستگاه‌ها نیز به همراه خود دستمال تمیز کننده‌ای دارند که در این صورت یک مرحله جلو هستید.

۲. دستگاه مورد نظر خود را جهت شفافیت و نشان دادن تمامی لکه‌ها، خاموش کنید.

۳. صفحه نمایش را به شکل دورانی با دستمال پاک کنید تا لکه‌های سطحی پاک شود؛ در صورت نیاز می‌توان از بخار هوای دهان یا پارچه پنبه‌ای مرطوب جهت سهولت این کار بهره برد.

۴. با توجه به اینکه برخی پارچه‌ها جهت حداکثر کارایی نیازمند مرطوب شدن هستند، بهتر است برای این کار از آب مقطر استفاده کرد.

۵. بار دیگر عمل پاک کردن نمایشگر را تکرار کنید تا لکه‌های تثبیت شده نیز پاک شود. سعی کنید کار را به همین جا ختم کنید تا فشار بیش از حدی به نمایشگر وارد نشود.

برای شستن دستمال میکروفیبر هم آن را آب گرم آغشته به صابون قراردهید تا با باز شدن الیاف آن، کثیفی‌ها خارج شود؛ برای خشک شدن هم آن را در معرض هوای آزاد قرار دهید.

راهکار دوم:

۱. این روش چون با مواد الکلی سر و کار دارد موجب از بین رفتن میکروب‌های سطحی گجت‌ها هم می‌شود. برای انجام این کار نیازمند یک ژل الکل یا همان مواد ضدعفونی کننده دست هستیم.

۲. دستمال کاغذی تمیزی را بردارید و مقداری ژل الکل روی آن بریزید.

۳. نمایشگر مورد نظر را پاک کنید.

۴. در پایان کار نیز با استفاده از یک دستمال میکروفیبر لکههای باقیمانده سطحی را به آرامی پاک کنید.