به گزارش ايسنا ، دکتر حميدرضا حاجي بابايي امروز در حاشيه مراسم همانديشي مسئولان آموزش و پرورش و حوزه علميه افزود: سالانه ۱۱۵۰ عنوان کتب درسي در کشور به چاپ ميرسد که به تدريج درصدد اصلاح و ايجاد تغييرات در محتواي کتب درسي هستيم.

وی ادامه داد: این روند در کتب پایه اول دبستان آغاز شده و محتوای کتاب اول دبستان با رویکرد دینی و عقلانی و پرورش روحیه خلاقیت و تفکرر در حال چاپ است.

وی خاطرنشان کرد: همزمان با این تغییرات، کلاس‌های آموزش ضمن خدمت به صورت مجازی و حضوری برای معلمان در نظر گرفته شده تا با تغییرات آشنا شده و آموزش‌های لازم را فرابگیرند.

وزیر آموزش و پرورش تاکیدکرد: تا پایان سال ۱۳۹۵ کلیه کتاب‌های درسی مورد بازبینی و اصلاح قرار گرفته و متناسب با نظام جدید آموزشی به چاپ خواهد رسید.

حاجی بابایی اظهارداشت: یکی از مشکلات ما چاپ کتاب‌های درسی به صورت سالانه است و باید به سمتی حرکت کنیم که بتوانیم از یک کتاب در چند سال متمادی استفاده کنیم.

وی درباره ساماندهی دانش‌آموزان کشور در نوبت صبح مدارس گفت: هر دانش‎آموزی که در نوبت بعدازظهر به مدرسه می‌رود از وزیر آموزش و پرورش طلبکار بوده و به عبارت دقیق‌تر در حق او ظلم شده است.

وی افزود: در حال حاضر ۷۰ درصد دانش‌آموزان کشور در شیفت صبح مدارس مشغول به تحصیل هستند و ۳۰ درصد باقی مانده نیز با افزایش ظرفیت در مدارس خاص و استفاده از ظرفیت‌های خالی مدارس و ساخت مدارس جدید، به تدریج به نوبت صبح منتقل می‌شوند.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: البته در مناطقی به دلیل موقعیت خاص، امکان حضور تمامی دانش‌آموزان در نوبت صبح وجود ندارد که برای این مناطق، ساخت مدرسه جدید در دستور کار است.

وی در خصوص تخلفات صورت گرفته هنگام ثبت‌نام در مدارس کشور گفت: موضوع دریافت وجه اضافی از اولیا در هنگام ثبت‌نام، با پیگیری‌های مکرر به شدت کاهش یافته و میزان تخلف در سراسر کشور بسیار ناچیز است که برای رفع همین مقدار نیز، نظارت‌های مستمر بر امر ثبت نام توسط بازرسان ادارات آموزش و پرورش صورت می‌پذیرد.

وی در خصوص مشکلات والدین در هنگام ثبت‌نام در مدارس گفت: با روش جدیدی که برای ثبت‌نام صورت پذیرفته، درصد قابل توجهی از مشکلات مردم کاهش یافته و مشکل خاصی در زمینه ثبت‌نام دانش‌آموزان، حتی در شهر تهران نیز نداریم.

حاجي بابايي در خصوص ظرفيت کم پذيرش دانشآموزان در مدارس سمپاد استان خراسان رضوي گفت: قرار شد تمامي افرادي که حداقل نمره لازم را دريافت کردهاند، در اين مدارس ثبت نام و مشغول تحصيل شوند.