قالیباف: بابت زمین بوستان یاس پولی به کسی نخواهیم داد

به گزارشافکارنیوز،محمدباقر قالیباف در جلسه امروز شورای شهر تهران که در بوستان جنگلی یاس برگزار شد، با اشاره به راه‌اندازی بوستان جنگلی یاس در روز طبیعت، اظهار داشت: انصافاً در روز نخست فروردین کار کردن حتی از بابت کسب درآمد نیز توجیح ندارد ولی انصافاً دست اندرکاران این امر با رغبت پای کار ایستادند و در روزهای بارانی به فعالیت خود ادامه دادند.

وی افزود: ما می‌دانیم گذشتن از یک زمین با این ابعاد در بهترین نقطه تهران که دارای سند نیز بود آن هم کم‌تر از ۷۲ ساعت نشانگر چیزی جز همراهی و گوش به فرمان بودن آن‌ها به فرمان رهبری نبوده است.

شهردار تهران تصریح کرد: بر این اساس از وزارت دفاع و نیروهای مسلح که خارج از همه عرف‌های اداری فرمان مقام معظم رهبری را به اجرا درآوردند تشکر می‌کنم. همچنین از مردم که در روز طبیعت در بیش از دو هزار پارک حضور پیدا کردند و انصافاً در نگهداری و نظافت آن‌ها کوشا بودند تقدیر می‌کنم. بنده شاهد بودم که در بسیاری از نقاط که گل‌های مختلف کاشته شده بود هیچ یک توسط شهروندان کنده نشد و آسیب ندید.

قالیباف خاطرنشان کرد: اقدام خوب دیگری که صورت گرفته بود در حوزه گردشگری بود که ۳ سال است در تهران انجام می‌شود و امسال به شکل بهتری انجام شد. در این راستا اطلاع‌رسانی خوبی صورت گرفت و در نقاط مختلف به ویژه در تپه‌های عباس آباد مردم روزهای خوب و شادی را در حالی که در ایام نخست سال عزاداری‌های باشکوه برگزار کرده بودند، گذراندند.

وی افزود: در کنار کاری که انجام شد سعی کردیم در این بوستان هزینه‌ای برای دوباره کاری‌ها نداشته باشیم و تقریباً نظرات همه کسانی که از این بوستان بازدید کردند را منعکس کردیم بنابراین می‌توان گفت با خطای کمی این کار ضربتی انجام شد.

شهردار تهران با اشاره به این‌که حداقل یک سال تلاش جهادی دیگر نیاز است تا این پارک را برای ۱۳ فروردین سال آینده و حضور دائمی مردم آماده کنیم، گفت: در وهله اول باید کاربری این بوستان به طور روشن تعریف شود و سپس طراحی‌های دیگر در کمیسیون‌های مربوطه شورا انجام شود. چرا که اینجا ظرفیت‌های بسیاری برای طراحی‌ها و استفاده‌های دیگر دارد. شاید بتوان موزه بزرگی برای شهر در این نقطه ایجاد کرد که البته این کار نیاز به بررسی عمیقی دارد.

قالیباف افزود: امیدواریم در طول سال این اقدامات انجام و اجرایی شود تا ۱۳ فروردین سال آینده این بوستان را برای شهروندان متفاوت‌تر کنیم.

وی همچنین گفت: اسناد این بوستان نیز باید به نام شهرداری ثبت شود زیرا از حالا به بعد بحث‌های حقوقی مربوطه آغاز می‌شود و ممکن است افرادی پیدا شوند که بگویند این بوستان متعلق به آن‌هاست. بنابراین تلاش داریم که بیش از برنامه ریزی‌های لازم این موضوع را پیگیری کنیم. اما بابت این زمین با توجه به فرمان مقام معظم رهبری پولی به دست کسی نخواهیم داد.

شهردار تهران در ادامه اظهارات خود با اشاره به درخواست یکی از اعضای شورای شهر از دولت مبنی بر واگذاری پارک پردیسان به شهرداری، گفت: پردیسان پارکی در وسط شهر است و ما نمیخواهیم سند آن به ناممان شود ولی میخواهیم این پارک برای رفت و آمد راحت شهروندان باز باشد زیرا معتقدیم پارک پردیسان متعلق به عموم مردم است.