جزئیات خسارات تندباد مرگبار تبریز

به گزارشافکارنیوز،خلیل ساعی در تشریح خسارت ناشی از بارش شدید تگرگ و تندباد روز شنبه در شهر تبریز و بخش‌های دیگر از استان آذربایجان شرقی گفت: از حدود دو روز قبل اداره کل هواشناسی نسبت به بارش شدید باران و وزش باد شدید در سطح استان هشدار داده بود و از نخستین ساعات بامداد روز شنبه نیز بارش‌ها در اکثر نقاط استان آغاز شد.

وی با بیان اینکه در برخی از شهرستان‌ها و نیز برخی از نقاط تبریز شاهد بارش تگرگ بودیم اظهار کرد: همچنین در چند روستای شهرستان هریس نیز در پی بارش‌های شدید سیلاب جاری شده بود که منجر به وارد شدن خساراتی شد.

ساعی با بیان اینکه در بخش‌هایی از شهر تبریز نیز وقوع تندبادی با سرعت ۲۵ متر بر ثانیه موجب تخریب برخی از دیوارها، واژگونی یک تریلی و واژگونی دکل برق فشار قوی و … شد اظهار کرد: متاسفانه در پی این تندباد سه نفر شامل یک پسربچه ۱۲ ساله، ‌جوانی ۲۷ ساله و مردی میانسال که یک نگهبان بود جان خود را از دست دادند.

مدیر کل بحران آذریجان شرقی با بیان اینکه در پی این وقایع جلسه ستاد بحران تشکیل و تصمیمات لازم در این خصوص اتخاذ شد خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه سازمان هواشناسی اعلام کرده احتمال تکرار وضعیتی مشابه در یکی دو روز آینده وجود دارد از این رو تمامی دستگاه‌های امدادی و خدماتی در آماده باش کامل هستند.

ساعی با اشاره به وارد شدن خسارت‌هایی در پی بارش تگرگ و وقوع تندباد به بخش‌های مسکونی، زراعی و باغی و تاسیساتی اظهار کرد: از صبح امروز تیم‌های ارزیاب به محل اعزام شده و بررسی میزان خسارات را آغاز خواهند کرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر وضعیت شهرستان تبریز عادی است اظهار کرد: البته همان طور که گفتم احتمال تکرار بارش‌ها در یکی دو روز آینده وجود دارد.

به گفته مدیرکل بحران استان آذربایجان شرقی میزان خسارت ناشی از وقوع تندباد و بارشهای شدید پس از بررسی کارشناسان و جمع بندی اطلاعات تیم های ارزیاب اعلام شده و نسبت به جبران این خسارات اقدام خواهد شد.