قیمت‌های عتبات به روال عادی بازگشت

به گزارشافکارنیوز،محسن نظافتی با اعلام این خبر اظهار داشت: همزمان با اعزام‌های نوروزی ارز تعادلی از سفرهای عتبات حذف شد به همین منظور یک بخش افزایش قیمت‌های عتبات به این موضوع برمی‌گردد که این کاهش قیمت‌ها به حذف ارز تعادلی ارتباط ندارد.

وی همچنین در خصوص اعزام زایران ایرانی به سامرا گفت: این موضوع همچنان در حال بررسی است و تا زمانی که تصمیم گیری نهایی از سوی مسؤولان مربوط صورت نگیرد، فعلا اعزام زایران ایرانی به سامرا را نخواهیم داشت و امیدواریم این مسیر به زودی بازگشایی شود.

مدیر کل عتبات عالیات سازمان حج وزیارت همچنین از اعزام بیش از ۶۶ هزار ایرانی به عتبات در نوروز سال جاری خبر داد و اظهار داشت: امسال به دلیل حذف برخی هتل‌ها و کمبود فضای اقامتی، آمار اعزام زایران ایرانی به عتبات در نوروز افزایش نداشت و کمی کاهش هم داشت.

وی یاد آور شد: هم اینک حدود ۵۰ تا ۶۰ کاروان ۴۰ نفره روزانه از طریق مرزهای زمینی و هوایی به عتبات اعزام می‌شوند.

نظافتی درباره اعزام‌های کاروان‌ها آزاد به صورت زمینی به عتبات گفت: این اعزام‌ها تنها در ایام نوروز با هماهنگی سازمان حج وزیارت انجام می‌گرفت اما در حال حاضر چنین اعزام‌های را نداریم.

وی همچنین تصریح کرد: برخی کاروان‌ها به صورت هوایی به صورت آزاد به عتبات عالیات اعزام دارند که هیچ ارتباطی با سازمان حج وزیارت ندارند و مورد تایید این سازمان نمی‌باشند و هیچ هماهنگی در این زمینه با این سازمان صورت نگرفته است.

مدیر کل عتبات عالیات سازمان حج وزیارت همچنین از اختصاص ارز ۲۰۰ دلاری به زایران عتبات خبر داد و افزود: این ارز همچون گذشته به زایران عتبات تعلق خواهد گرفت و زایران میتوانند برای دریافت این ارز از طریق کاروانها خود اقدام کنند.