پلیس راهور: شهرداری نباید به مجتمع کوروش مجوز می داد / شهرداری: راهور همکاری نمی کند
گروه اجتماعی

- جانشین رئیس پلیس راهور تهران نیز ضمن گلایه از ترافیک ناشی از این فروشگاه و تعداد اندک پارکینگ‌های آن، میگوید: شهرداری از ابتدا نباید مجوز این مجتمع را صادر می‌کرد زیرا مراجعه به فروشگاه زیاد و محل تردد و پارک خودرو بسیار اندک است.

به گزارشافکارنیوز، سرهنگ حسن عابدی می‌گوید: به‌رغم مشکلات اهالی محل مجبور به انسداد مقطعی ورودی خیابان پیامبر به ستاری هستیم و راهکار دیگری به نظر نرسیده است.

وی با بیان اینکه از زمان راه‌اندازی این فروشگاه تعداد زیادی نیروهای ما جهت تسهیل در عبور و مرور شهروندان در محل‌های اطراف این فروشگاه هستند، می‌گوید: در حال حاضر تصمیمی جامع در این رابطه در نظر گرفته نشده و راهکاری نیز تاکنون به نتیجه نرسیده است.

معاون ترافیکی شهردار منطقه‌۵: راهور با ما همکاری نمی کند

نجاتی معاون ترافیکی شهردار منطقه‌۵ در این رابطه گفته است: سه گزینه برای رفع مشکل این مجتمع تجاری پیش‌بینی کرده‌ایم و به‌زودی مشکل ترافیکی منطقه حل می‌شود.

به گزارشافکارنیوز، نجاتی با گلایه از پلیس راهنمایی و رانندگی بابت عدم همکاری مناسب در برخورد با خودروهای متخلفی که در حاشیه این مجتمع پارک می‌کنند، می‌گوید: یکی از راهکارهای ما ایجاد ورودی و خروجی اختصاصی برای این مجتمع است. یکی از راه‌حل‌های شهرداری برای کاهش ترافیک این منطقه یک‌طرفه کردن خیابان پیامبر و انسداد دسترسی به بزرگراه ستاری از مسیر خیابان پیامبر است؛ راه‌حلی که دو سه روزی است اجرایی شده است تا حجم ترافیک در خیابانی که این مجتمع عظیم در آن احداثشده، تاحدودی سبک شود.

قائم‌مقام ترافیکی شهرداری منطقه ۵ تهران در توضیح علت یک‌طرفه شدن خیابان پیامبر می‌گوید: یک‌طرفه شدن خیابان پیامبر بر اساس تصمیم کمیته شبکه معابر حمل‌ونقل ترافیک شهر تهران اتخاذ شده و بر این اساس، این خیابان یک‌طرفه می‌ماند. ولی نجاتی توضیح می‌دهد: مسیر جایگزین دسترسی این خیابان به بزرگراه ستاری نیز از انتهای خیابان پیامبر، بزرگراه حکیم و بزرگراه ستاری تعیین شده است.

نجاتی اضافه می‌کند: البته این تنها طرح منطقه برای حل مشکل ترافیک ناشی از این فروشگاه نیست و به‌زودی با طرحی که به‌طور کامل اجرایی می‌شود، تاثیرات خوبی را در منطقه شاهد خواهیم بود.
این مسوول شهرداری منطقه ۵ در پاسخ به اینکه آیا قبل از ساخت این مجتمع برای ترافیک آن مطالعه شده بود، تاکید میکند: مطالعات ترافیکی در زمان ساخت این مجتمع صورت گرفته بود و آن مطالعه نیز همچنان ادامه دارد اما در آن زمان اینگونه صلاح دیده شد تا به مجتمع مجوز داده شود. درحالیکه این مسوول شهرداری از انجام مطالعات برای ساخت این فروشگاه خبر میدهد؛ اما دیگر مسوولان شهری با وی همنظر نیستند.