به گزارشافکارنیوز،امان الله قرائی‌مقدم جامعه‌شناس بااشاره به آسیب‌های ازدواج اینترنتی اظهار کرد: امروزه ازدواج مجازی به صورت اینترنتی به وجود آمده است که یک آسیب و معضل برای جامعه و افراد جامعه محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: ازدواج‌های اینترنتی مبتنی بر شناخت و آگاهی نیست و این موضوع خود عاملی برای طلاق است.

این جامعه‌شناس درباره لزوم شناخت ادراکی ازدواج گفت: ازدواجی که به صورت ادراکی و عقلی انجام شود نسبت به ازدواج‌های اینترنتی و دوستی‌های بی‌پایه و اساس موفق‌تر و سالم‌تر است و این یک امتیاز برای جامعه محسوب می‌شود.

وی افزود: جوانان باید آگاهی خود را نسبت به ازدواج افزایش دهند و با مبنای علم و منطق قدم بردارند تا با آرامش خاطر بیشتری زندگی جدید خود را آغاز کنند.

قرائی‌مقدم در خصوص اهمیت ازدواج نیزتصریح کرد: آموزش و پرورش باید در دوره راهنمایی و دبیرستان درسی در خصوص ازدواج و افزایش آگاهی نسبت به آن اختصاص دهند، زیرا یکی از اصول زندگی است.

این روان‌شناس تاکید کرد: جوانان در هر صورت برای ازدواج باید ابتدا با خانواده و سپس با کارشناس خانواده مشورت کنند و از پیروی احساسات دوری کنند، زیرا عقل و احساس با هم درست است.

وی در پایان گفت: جوانان از ازدواجهای اینترنتی دوری کنند و به ازدواجهای سنتیِ مبتنی بر عقل پیروی کنند تا زندگی موفق و سالمی داشته باشند.