معتادان کشور روزانه ۱.۵ تن مواد دود می‌کنند

به گزارشافکارنیوز،علیرضا جزینی با اشاره به وجود بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار معتاد در کشور، در خصوص میزان مصرف مواد مخدر در کشور اظهار داشت: آخرین آمار جمع‌آوری شده در خصوص تعداد معتادان کشور، حاکی از وجود بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار معتاد است و این در حالی است که تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد، معتادان کشور، سالانه در حدود ۵۰۰ تن انواع مواد مخدر را مصرف می‌کنند. این در حالی است که میزان خرید و فروش این مواد در میان معتادان و خرده فروشان، روزانه بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور با اشاره به تولید شیشه در کشور نیز گفت: تمامی شیشه کشف شده توسط ماموران، درحالی در کارگاه‌ها، آشپزخانه‌ها و لابراتوارهای داخل کشور تولید می‌شود که تمامی پیش‌سازهای مورد نیاز برای تولید این مواد از خارج کشور به ایران وارد و در داخل به ماده مخدر شیشه تبدیل می‌شوند.

وی در پایان در پاسخ به این سوال که آیا هنوز گزارشاتی در خصوص خروج شیشه از ایران به سایر کشورهای وجود دارد یا خیر، نیز خاطرنشان کرد: خدا رو شکر وضعیت فعلی در خصوص خروج شیشه از کشور، به نسبت سالهای گذشته بهبود یافته و حتی کشور تایلند نیز به واسطه برخوردهای ایران با این مساله داشته، از کشورمان تشکر کرده است.