صدور حکم انفصال برخی از شهرداران تهران

به گزارشافکارنیوز،ناصر امانی در یکصد و چهل و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به انتقادات حافظی مبنی بر تخریب باغات و احداثساختمان در پارک محلی سعادت‌آباد اظهار داشت: ما قبول داریم برخی از سودجویان به دنبال تخریب درختان هستند اما این اطمینان را می‌دهیم که شهرداری نسبت به آنها بی‌تفاوت نیست.

وی افزود: برای برخی از شهرداران حکم انفصال از خدمت صادر شده که نمونه آن پژمان پشمچی‌زاده بود که به خاطر مقاومت در مقابل قطع درختان کن حکم انفصالش صادر شد. مدیریت شهری در قبال غارتگران بی‌تفاوت نیست و اگر اخبار آن به موقع به ما منعکس شود برخورد لازم صورت می‌گیرد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهرداری تهران درباره پارک محلی شقایق واقع در سعادت‌آباد نیز گفت: هفته گذشته نیز تذکراتی در این رابطه مطرح شد و همانطور که عبداللهی معاون خدمات شهری قالیباف توضیح داد این زمین بخشی از پارک بوده اما مالک اسنادی ارائه کرده که نشان می‌دهد که این زمین متعلق به اوست.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری حاضر شد زمین وی را معاوضه کند اما این فرد برای هر متر از زمین خود ۲۰ میلیون تعیین کرد که تملک آن برای شهرداری ۴۰ میلیارد تومان تمام می‌شد. در صورت پرداخت این پول شهرداری مجبور است بخش قابل توجهی از بودجه سالانه خود را صرف تملک زمین‌هایی از این دست کند.

امانی در ادامه با بیان اینکه قبول است درختانی نقاطی که به آن اشاره کردید قطع شده اما این اقدام اخیرا رخ نداده و متعلق به مدتها پیش است. اگر مدیریت شهرداری غفلت کرده باشد بشدت آن را پیگیری و با آن برخورد خواهیم کرد.