هشدار «اینترپل» در مورد قرص خطرناک لاغری

به گزارشافکارنیوز،این داروی خطرناک حاوی ماده ایی موسوم به «دینیتروفنول»(DNP) تلفیقی از ترکیباتی است که باعثافزایش دما و سرعت متابولیسم بدن می شود.

ماه گذشته زنی در بریتانیا با مصرف قرص های حاوی DNP فوت کرد. این دارو همچنین باعثبروز بیماری جدی در یک مرد فرانسوی شده است.

این ماده که از آن به عنوان یک ماده منفجره هم استفاده می شود به شدت سمی بوده و مصرف آن موجب بروز عوارض جانبی مانند گرما، خشکی پوست، احساس تشنگی شدید و افزایش ضربان قلب می شود. این داروی غیرقانونی در اینترنت به فروش می رسد و به صورت پودر زرد رنگ یا به فرم کپسول یا حتی پماد است.

به افرادی که به دنبال لاغری و کاهش وزن هستند اکیدا توصیه می شود که این کار را تحت نظر پزشک مشاور تغذیه انجام دهند و داروهایی که در شبکه های ماهواره ای و یا اینترنت با تبلیغات غیرواقعی به فروش می رسند و حتی به نام داروی گیاهی در اختیار مردم قرار می گیرند در بسیاری از موارد حاوی مواد خطرناکی هستند که سلامت مردم را بشدت تهدید می کنند.

در اعلامیه هشدار پلیس اینترپل آمده است که ریسک خطر این ماده بسیار بالاست چرا که DNP معمولا در لابراتورهای مخفی که دارای شرایط بد بهداشتی هستند، تهیه می شود.