آماده‌سازی بسته‌های ۲۳ و ۱۳ روزه عتبات برای ماه رمضان

به گزارشافکارنیوز،محسن نظافتی اظهار داشت: هرساله به دلیل اینکه زایران می‌خواهند از فضیلت روزه در ماه مبارک رمضان بهره ببرند، مدتی از ماه مبارک این سفر معنوی با کاهش روبرو می‌شد و درخواست‌های زیادی برای آماده سازی شرایط گرفتن روزه بود.

وی افزود: امسال برای اولین بار بسته هایی طراحی شد تا زایران بتوانند روزه خود را در عتبات عالیات گرفته و به وطن خود بازگردند.

نظافتی طراحی این بسته را به گونه‌ای عنوان کرد که زایر بتواند در حداقل یکی از شهرهای مذهبی عراق ۱۰ روز قصد اقامت کند و تصریح کرد: در بسته‌های ۲۳ روزه یک روز اختصاص به رفت و آمد و ۱۰ روز در نجف و ۱۰ روز در کربلا اقامت می‌کنند و یک روز هم به سفر کاظمین اختصاص می‌بابد.

وی افزود: اما در سفر‌های ۱۳ روزه یک روز در رفت و آمد، ۱۰ روز در نجف یا در کربلا و یک روز هم زیارت امامین جوادین در دستور کار قرار خواهد گرفت.

مدیر کل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت با اعلام اینکه این بسته‌ها در صورت به حد نصاب رسیدن کاروان‌ها امسال راهی عتبات عالیات می‌شوند، گفت: برای این ایام یعنی ابتدای ماه مبارک رمضان فقط برنامه سفرهای زمینی در مرحله اول که امسال برگزار می‌شود، پیش‌بینی شده است و امیدواریم برای سال‌های آینده سفر‌های هوایی هم اضافه شود.

وی قیمت این سفرها را متناسب با تعداد روز سفر اعلام کرد و گفت: هرساله تعداد زیادی از هموطنانمان به مشهد مقدس میروند و در آنجا قصد اقامت ده روزه میکنند تا از فضای معنوی مشهد برای درک فضایل این ماه بهرههای بیشتری ببرند و با این اقدام سازمان حج و زیارت این مهم محقق میشود.