به گزارش برنا، چندی پیش برنا در خصوص کویر "ریگ جن" و حرف و حدیثهایی که راجع به این کویر در میان عامه مردم رواج دارد گزارشی مفصل کار کرد.

به تازگی کامران نجف زاده به همراه گروه مستند ساز راهی این منطقه مرموز می‌شود و ضمن صحبت با اهالی راجع به این منطقه شبی را در این کویر می‌گذارند. کویری که مردم معتقدند اگر فردی آنجا بماند ممکن است جن‌ها به او حمله کنند.

بنا بر گزارش برنا کویر " ریگ جن " از صعب العبورترین نواحی دنیا، منطقه کویری و پر از تپه های شنی و باتلاق های نمکی است. مردم محلی معتقدند این سرزمین نفرین شده است. در قدیم کاروان ها و مسافران هرگز از این کویر عبور نمی کردند. در حال حاضر در این منطقه هیچ علایمی از حیات دیده نمی شود.

اما آل داوود، ۴۴ ساله، اهل روستای گرمه در حوالی خور و بیابانک، صاحب میهمان سرایی سنتی و صاحب نام در ۷۰ کیلومتری منطقه ریگ جن است، او در گفت‌وگو با برنا وجود جن در این منطقه را نزدیک به حقیقت نمی‌داند و می گوید: ریگ جن ریگزار است و قابلیت اقامت ندارد. در گذشته چون این منطقه صعب العبور بود، کسی نمی توانست به راحتی از آن عبور کند، کاروان های شتر که به این منطقه می رفتند، گرفتار طوفان شن می شدند و باز نمی گشتند. اگر کسانی در این منطقه گم می شدند، مردم می گفتند آنها گرفتار جن یا دیو شده اند. در گذشته پیش می آمد که افرادی در این منطقه گم می شدند و دیگر برنمی گشتند. اما در حال حاضر دیگر اینطور نیست.

اما بنا بر گفتههای مردم که در گزارش کامران نجف زاده هم به آنها اشاره شده است هنوز تعداد زیادی از اهالی این کویر را جنی میدانند.