سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه کشور پس از رونمایی شبکه اجاره ها و عملیات مالی و حسابداری سامانه جامع موقوفات کشور در جمع خبرنگاران افزود : بر این اساس با طراحی سند جدید اجاره در همه استانها ، اسناد اجاره های موقوفات تنها در قالب این سند جدید و با سامانه جامع صادر می شود و صدور اسناد قدیمی خارج از این قالب برای صدور اسناد جدید پذیرفتنی نیست .

حجت الاسلام علی محمدی گفت: با رونمایی از این شبکه در سامانه جامع اطلاعات موقوفات و بقاع متبرکه کشور اطلاعات همه موقوفات به روز می شود و از مسائلی مانند غصب موقوفات و موقوفه خواری جلوگیری می شود.

وی همچنین از افزایش پنج برابری موقوفات در کشور در سال گذشته در مقایسه با سالهای قبل از آن خبر داد.

سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: این میزان وقف در کشور در نتیجه اجرای برنامه های ترویجی و تبلیغی برای توسعه فرهنگ وقف در سال گذشته در رسانه ها محقق شده است.

مدیرکل مرکز فناوری و ارتباطات سازمان اوقاف و امور خیریه کشور هم گفت : شفاف سازی ، یکپارچگی اطلاعات و استفاده از فناوری های نوین و تسهیل در امور مستاجران موقوفات از اهداف فعال سازی این ۲ شبکه است . آقای محمد مومنی افزود : سامانه جامع موقوفات و بقاع متبرکه کشورکه پارسال افتتاح شد ، دارای هفت زیرشبکه برای تکمیل و نهایی شدن است که امروز پنجمین و ششمین زیرشبکه شامل اجاره ها و عملیات مالی و حسابداری به بهره برداری رسید . وی گفت : با راه اندازی این ۲ شبکه علاوه بر شفاف سازی بیشتر برای مردم ، ترازهای مالی سازمان اوقاف و امور خیریه و وجوه و نذور مردمی به صورت کاملا شفاف و به روز در هر بخش قابل مشاهده است . آقای مومنی افزود : علاوه بر این مستاجران می توانند به راحتی با صدور الکترونیکی قبوض اقدام به دریافت و پرداخت کنند . بیش از ۱۲۵ هزار موقوفه و یک میلیون رقبه در سراسر کشور وجود دارد .