معاون علمی و فناوری رییس جمهور گفت: افتخارات کسب شده جوانان نخبه کشور موجب شده است ایران جزو۱۰ کشور دارای بیشترین مدال های المپیاد علمی در دنیا باشد و هر سال نیز شاهد افتخارآفرینی های بیشتر در این زمینه هستیم.

خانم سلطانخواه در مصاحبه با واحد مرکزی خبر در همایش دانش آموختگان و اعضای باشگاه دانش پژوهان جوان در دانشگاه شهیدبهشتی افزود: ۲۵ سال از حضور نخبگان کشورمان در رقابت های علمی دانش آموزی در المپیادهای بین المللی می گذرد و در این مدت بیش از چهار هزار نفر در المپیادهای علمی در رشته های ریاضی، فیزیک، شیمی، کامپیوتر، نجوم و زیست شناسی به کسب مدال طلا موفق شده اند.

وی اضافه کرد: همچنین۴۳۰ نفر از این افراد موفق به کسب مدال های جهانی شده اند.

خانم سلطانخواه هدف از برگزاری این همایش را برقراری ارتباط دانش‌آموزان المپیادی بیان کرد و گفت: برقراری ارتباط میان این افراد و انتقال تجربیات از اهمیت زیادی دارد و دانش آموزانی که۲۰ سال قبل در المپیادها شرکت کرده اند هم اکنون در کسوت استادی و محقق در مراکز علمی مشغولند.

وی افزود: با هم اندیشی صورت گرفته در این همایش به راه هایی برای پشتیبانی از المپیادی ها به منظور حرکت در مسیر پیشرفت و خدمت به کشور دست خواهیم یافت.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور گفت: بنیاد ملی نخبگان نیز زمینه های حضور نخبگان در مراکز دانش بنیان و ادامه تحصیل را فراهم خواهد کرد.

خانم سلطانخواه با اشاره به اقدامات بنیاد علمی نخبگان در پشتیبانی از استعدادها و نخبگان کشور افزود: با کمک معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی رئیس جمهور، آئین نامه تسهیل در به کارگیری و جذب نخبگان و استعدادهای برتر تدوین شده است که در هیات وزیران به تصویب خواهد رسید.

وی گفت: در این آئین نامه روش به کارگیری نخبگان و استعدادهای برتر در مراکز دولتی و چگونگی ایفای نقش آنان تسهیل و روان خواهد شد.

خانم سلطانخواه افزود: همچنین تدوین سند راهبردی نخبگان کشور در مراحل پایانی است و پس از تصویب در شورای عالی انقلاب فرهنگی ، پشتیبانی از استعداد های برتر در گستره وسیع ملی صورت خواهد گرفت.