سرای محلات سمت و سوی اقتصادی گرفته است
گروه اجتماعی

: عضو کمیسیون سلامت، محیط ریست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر گفت: شورایاری ها نباید از بستر فراهم شده و همچنین اهداف و مسیر تعیین شده، عدول کنند.
به گزارشافکارنیوز، محمد حقانی با بیانی این مطلب اظهار داشت: شورایاری ها در واقع تشکلی مردمی هستند که از طریق انتخابات و با رای مستقیم شهروندان انتخاب می شوند.
وی افزود: ساختار و وظایف شورایاری ها با سمن ها و NGO ها متفاوت است و در واقع آنها نماینده لایه های زیرین جامعه و یا همان محلات هستند.

وی تصریح کرد: نباید شورایاری ها به سمت دولتی شدن و یا شبیه شهرداری ها شدن سوق داده شوند زیرا آنها منابع فعال و اجتماعی بوده و از دل محلات برآمده اند تا به عنوان امانت داران شورای شهر و مردم خدمت کنند.

وی تاکید کرد: شورایاری ها باید از سازوکارهای اداری به شدت دور شوند و به عنوان مغز متفکر افراد محلات به بررسی نقاط ضعف بپردازند.
وی گفت: به اعتقاد بنده اصلا لزومی ندارد شورایاری ها دارای ساختمان جداگانه باشند بلکه میتوانند جلسات خود را در مساجد، حسینیه ها و مدارس و در حضور افراد محلات تشکیل داده و در جریان مشکلات و مسائل به طور مستقیم قرار گیرند.

حقانی اظهار داشت: شورایاری ها اصلا نباید کارکرد اجرایی داشته باشند متاسفانه اکنون این نهاد به سمتی رفته که کارکرد آن اجرایی و شبیه شهرداری نواحی شده و جالب اینکه برای انجام امور خود بودجه جداگانه می خواهند در صورتی که نباید اینگونه می شد.

وی ادامه داد: در جلسه گذشته شورای شهر این مساله مطرح شد و باید گفت این که شورایاری ها در سرای محلات دست به درآمد زایی و… زده و بودجه جداگانه طلب می کنند با اهداف اولیه این نهاد در تعارض است.
وی افزود: متاسفانه با عملکرد شورایاری ها به ویژه در بخش سرای محلات می توان گفت شبیه سمن ها و NGO ها شده اند اما تفاوت آنها در نحوه انتخاب افراد است.

عضو شورای شهر تهران خاطر نشان کرد: نحوه عملکرد شورایاری ها درسرای محلات مورد تایید بنده نیست زیرا سمت و سوی اقتصادی به خود گرفته است.
وی بیان کرد: برخی از افراد شورای شهر خواستار شفاف سازی این گونه فعالیت های شورایاری ها هستند زیرا نمی توان کارکرد اقتصادی و مالی برای این نهاد مردمی متصور بود.

وی خواستار شد: باید بر نحوه عملکرد شورایاری ها و سرای محلات نظارت های بیشتری صورت گیرد زیرا روند کنونی برخلاف اهداف اولیه است.