دولت جدیت بیشتری با زمین خواران داشته باشد
گروه اجتماعی

- عضو مجمع نمایندگان تهران گفت: یکی از معضلات اصلی و زمینه های بروز فساد در جامعه، زمین خواری است که رهبر معظم انقلاب نسبت به مبارزه با آن تاکیدات فراوانی کرده اند.

به گزارش افکارنیوز،فاطمه آلیا با بیان این مطلب اظهار داشت: خوشبختانه در چند ماه گذشته قوه قضاییه اقدامات بازدارنده خوبی در این زمینه داشته به طوری که تاکنون سخنگوی این قوه از آزاد سازی و رفع تصرف برخی از زمین ها خبر داده است.

وی افزود: با اقدامات فوری و به موقع قوه قضاییه در مقابله با زمین خواران و متخلفان در این بخش تا کنون چند صد هکتار از زمین ها از تصرف افراد متخلف خارج شده و در اختیار دولت قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: با توجه به اقدامات این قوه، ضروری است تا دولت نیز همکاری متقابلی با آنها داشته باشد همچنین لازم است تا زمین هایی که دولت به جهت توسعه برخی امور در دست دارد نیز برای فعالیت های عام المنفعه اختصاص یابد.
وی تاکید کرد: دولت باید در مورد آمار این گونه زمین ها و اراضی شفاف سازی کرده و به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و همچنین خواست مردم توجه کند.

آلیا بیان کرد: خوشبختانه بعد از تاکیدان مقام معظم رهبری برخی از زمین ها و اراضی پس از آزادسازی برای استفاده عموم مردم و فعالیت های عام المنفعه مانند بوستان و… اختصاص یافته اند.
وی خاطر نشان کرد: در تهران نیز افزون بر چند صد هکتار زمین رفع تصرف شده که امیدواریم بخشی از آنها به فعالیت های عام المنفعه اختصاص یابد.

وی توضیح داد: در شهرستان ها، برخی از افرادی که از قوانین اطلاع کافی دارند، آن را دور زده و با برخورداری از روابط خاص با بعضی افراد شاغل در دستگاه های مختلف اقدام به خرید زمین ها می کنند که قوه قضاییه و دولت باید در کنار هم نسبت به پیشگیری از چنین سوء استفاده هایی وارد عمل شوند.
وی در پاسخ به این سووال که اگر نهادی مانند شهرداری اقدام به تخریب محیط زیست و … کند، نمایندگان مجلس چه واکنشی نشان خواهند داد، گفت: تاکنون گزارشی از چنین مواردی به ما نرسیده اما حتم بدانید در صورت دریافت گزارش با شهرداری و مسوولان متخلف برخورد خواهد شد و مجمع نمایندگان تهران به صوت فوق العاده جلسه تشکیل می دهد و به موضوع رسیدگی می کند.

نماینده مردم تهران در مجلس در پایان اظهار داشت: لازم است تا دولت جدیت بیشتری برای مبارزه با زمین خواری و تخریب محیط زیست و... داشته باشد زیرا ادامه این روند به ویژه در مناطق خوش آب و هوای پایتخت اصلا قابل قبول نیست.