آخرین خبر از استهلال ماه رمضان

به گزارش افکارنیوز؛ نشست ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری با حضور حجت‌الاسلام علیرضا موحد نژاد یکی از اعضای این ستاد برگزار شد.

موحد نژاد گفت: پیش‌بینی کارشناسان این است که غروب چهارشنبه رویت هلال ماه رمضان امکان‌پذیر است؛ بنابراین پنجشنبه اول ماه مبارک رمضان است. غروب روز چهارشنبه ۲۷ خرداد مصادف با ۲۹ شعبان بیشتر از ۱۵۰ گروه استهلال رویت ماه از استان‌های مختلف کشور برای رویت هلال ماه مبارک رمضان اقدام خواهند کرد. پیش بینی ستاد استهلال این است که در غروب چهارشنبه، هلال ماه قابل رویت خواهد بود. بنابراین پنج شنبه ۲۸ خرداد، روز اول ماه مبارک رمضان است.

این عضو ستاد استهلال تاکید کرد که بنابر پیش‌بینی‌ها، ماه رمضان امسال ۳۰ روزه خواهد بود و احتمال ۲۹ روزه بودنش کم است.

موحدنژاد تصریح کرد: در صورتی که این گروه‌ها موفق نشوند که هلال ماه رمضان را در روز چهارشنبه رویت کنند و از مجموعه گزارش‌ها چیزی خلاف آن به دست بیاید، روز جمعه اول ماه مبارک رمضان خواهد بود.

وی در پایان گفت: بیش از ۱۹۰ گروه استهلال داریم که از این تعداد ۱۵۰ گروه سابقه زیادی در رویت هلال ماه دارند. استان‌های خراسان، اصفهان، تهران و کرمان از استان‌هایی هستند که گروه‌های رصدگر در آنجا فعال هستند. در استان‌های گیلان و مازندران به خاطر شرایط نامساعد آب و هوایی، گروه‌های رصدگر کمتری حضور دارند.

انتهای پیام/